Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Kryteria wyboru płynu chłodniczego
Jakie są cechy płynu chłodniczego?
Płyn chłodniczy jest odpowiedzialny za przenoszenie energii cieplnej między silnikiem a chłodnicą. Zabezpiecza przed zamarzaniem i zjawiskiem kawitacji czy wrzenia, a także chroni elementy silnika i podzespoły układu chłodzenia przed korozją. Płyn chłodniczy składa się z wody oraz glikolu – etylenowego lub propylenowego, który, chociaż droższy, jest o wiele bardziej ekologiczny. W sprzedaży znajdują się gotowe płyny lub koncentraty, które można połączyć z wodą destylowaną. Wśród nich można znaleźć płyny o podwyższonej trwałości, zwiększonej wydajności chłodzenia lub uniwersalne.Na co zwracać uwagę podczas zakupu płynu chłodniczego?
Aby dobrać płyn chłodniczy odpowiednio do posiadanego samochodu, należy zapoznać się z wytycznymi producentów płynów, opartymi m.in. o materiał wykonania silnika i układu chłodzenia. Opis właściwości płynu, który należy porównać z zaleceniami producenta samochodu, znajduje się z tyłu każdego opakowania. Najważniejszym i decydującym o przydatności płynu w danym aucie składnikiem są inhibitory, które mają właściwości antykorozyjne, a także utrzymują odpowiednią klarowność i przejrzystość płynu. Ich cechy wpływają na pracę pompy wodnej oraz całego układu chłodzenia i ogrzewania. Działanie inhibitorów korozji nowej generacji (związków organicznych – karboksylowych) polega na efekcie katalitycznym. Oznacza to, że nie wchodzą one w reakcję z metalem w ognisku korozji, a jedynie pośredniczą. Efektem takiej reakcji jest kilkukrotne wydłużenie czasu eksploatacji płynu chłodniczego w porównaniu do płynów w technologii konwencjonalnej. Ich żywotność może wynieść nawet 5-6 lat lub 250 tysięcy km dla pojazdów osobowych, a same płyny nazywane są Long Life.Kiedy wymienić płyn chłodniczy w samochodzie?
Warto pamiętać, że płyn chłodniczy, bez względu na jego rodzaj czy model pojazdu, należy wymienić przed upływem 5 lat, a najlepiej uczynić to po 3 latach, aby mieć pewność co do sprawności układu chłodniczego – zaleca specjalista z firmy Buwar, która jest jednym z czołowych na Dolnym Śląsku dystrybutorów środków smarujących i chemii samochodowej, w tym płynów chłodniczych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana