radio samochodowe
28 maja 2018

Kategoria:
Motoryzacja

Jak uzyskać kod do radia kupionego z drugiej ręki?
5 (100%) / 2 głosów

Jak uzyskać kod do radia kupionego z drugiej ręki?

Zdecydowana większość radioodbiorników znajdujących się w przemierzających polskie drogi samochodach wyposażona jest w kod PIN. Dotyczy to wszystkich urządzeń, które zostały wyprodukowane po dwutysięcznym roku, a zatem trudno spotkać radio niezabezpieczone w ten sposób. Kupno radia samochodowego z drugiej ręki oznacza zwykle konieczność przekazania kodu PIN przez jego poprzedniego właściciela. Często jednak formalność ta nie zostaje dopełniona. Jak wówczas uruchomić radioodbiornik?

Z czego wynikają problemy z kodem PIN do radia samochodowego?

Do najczęstszych przyczyn problemów z brakiem kodu PIN należy nie tylko brak przekazania go osobie kupującej auto lub samo urządzenie, ale także odcięcie go od akumulatora. Niektóre radioodbiorniki wyposażone są we własne baterie przechowujące niezbędne dane, ale wiele z nich po odłączeniu akumulatora traci informacje – między innymi te o kodzie PIN. Skasowaniu ulega pamięć podręczna samochodu, a wraz z nią kod. Niezlanie jednak od tego, z jakiego powodu nie posiadamy niezbędnej kombinacji cyfr, niezawodnym rozwiązaniem tego problemu jest przekazanie samochodu w ręce fachowca zaznajomionego z metodami rozkodowania radioodbiornika. Fachowców takich spotkać możemy między innymi w serwisie Car‐Tech znajdującym się w miejscowości Dzikowiec.

Jak przebiega odzyskiwanie kodu do radia w serwisie?

Sprawny elektromechanik samochodowy szybko poradzi sobie z odzyskaniem kodu. Wymaga to jednak niemałych umiejętności i wiedzy. Wszystko dlatego, że producenci radioodbiorników nie stosują w tej kwestii jednego standardu – stąd właśnie różnica w czasie potrzebnym na rozkodowanie radia, a tym samym różnica w cenie całej usługi. W niektórych przypadkach radioodbiornika nie trzeba będzie nawet wyciągać z samochodu, w innych będzie to absolutnie konieczne. Najłatwiej jest z urządzeniami wyposażonymi w kod narzucony przez producenta. W takim przypadku można po prostu zresetować radioodbiornik i wpisać kod. Czasem jednak nie będzie to możliwe i serwis elektromechaniki będzie musiał odczytać odpowiednią kombinację bezpośrednio z procesora radia. Cały proces wymaga wylutowania elementu, podłączenia go do komputera, ustalenia nowego kodu i ponownego połączenia z płytką drukowaną w radiu. Tego typu przypadki należą do najbardziej skomplikowanych, ale przy okazji wizyty w serwisie możemy zapytać o możliwość wyłączenia funkcji żądania kodu – dzięki temu unikniemy podobnych sytuacji w przyszłości. Oczywiście taka operacja nie zawsze będzie możliwa, bo ponownie najwięcej zależy tutaj od producenta samochodu i samego radia.