Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak rozpoznać usterki zawieszenia?
Amortyzatory
Zadaniem amortyzatorów jest tłumienie wstrząsów powstających podczas jazdy w celu zapewnienia komfortu jazdy i ochrony pozostałych elementów samochodu przed negatywnymi skutkami wibracji.Wadliwe działanie amortyzatora skutecznie odczujemy na własnym ciele – mówi przedstawiciel serwisu AutoUkład - nie są one w stanie spełniać swojego zadania, co objawia się regularnym kołysaniem samochodu, podskakiwaniem na nierównościach i tak zwanym nurkowaniem podczas hamowania. Zauważymy również szybsze zużywanie się bieżnika, wydłużenie drogi hamowania oraz dobiegające spod podwozia stuki. Amortyzatory powinno wymieniać się parami, żeby uniknąć ich nierównomiernego zużywania się.
Sprężyny
To elementy resorujące, często mylone z amortyzatorami, co wynika z faktu, że działają wspólnie i tworzą główny podzespół zawieszenia. Sprężyny są dość trwałe i rzadko ulegają awariom. Kiedy jednak do tego dojdzie, będziemy mogli rozpoznać to po odgłosach strzelania sprężyny podczas skręcania kół na postoju, a także pochyleniu samochodu na jedną ze stron.Końcówka drążka kierowniczego
Usterkę tego elementu możemy rozpoznać, kiedy zauważymy ściąganie samochodu w jedną ze stron. Innym powszechnym objawem zużytej końcówki są wibracje i luzy na kierownicy oraz stuki dobiegające spod maski, niezależnie od tego czy samochód jedzie czy stoi. Zużytą końcówkę drążka kierowniczego możemy zdiagnozować poprzez podniesienie samochodu na podnośniku, a następnie sprawdzenie, czy na kole pojawia się luz podczas poruszania kierownicą. Będziemy potrzebować do tego pomocy drugiej osoby.Sworznie wahaczy
Przyczyną ich zużywania się i awarii są długie jazdy po nierównościach – usterki objawiają się głównie pukaniem, szczególnie intensywnym na wybojach. Podobnie jak w przypadku końcówki drążka kierowniczego do wykonania testu sprawności wahacza konieczne będzie podniesienie samochodu. Następnie należy chwycić koło u góry i dołu, przyciągnąć do siebie i odepchnąć. Jeśli wyczujemy luz i usłyszymy pukanie, będzie to świadczy o uszkodzenia sworzni. Podsumowując – wiele naprawa zawieszenia można rozpoznać, kiedy podczas jazdy lub postoju usłyszymy dobiegające z okolic kół stukanie i inne dźwięki. Symptomatyczne jest również pogorszenie warunków jazdy, utrata kontroli nad kierunkiem jazdy, luzy na kierownicy.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana