Artykuł sponsorowany

Jak obniżyć koszt wynajmu samochodu?

Jak obniżyć koszt wynajmu samochodu?

Długoterminowy wynajem samochodu to rozwiązanie, z którego coraz częściej korzystają nie tylko firmy czy korporacje, ale i osoby fizyczne. Na czym polega ten rodzaj finansowania zakupu pojazdu? Jakie są jego wady i zalety? Jak prezentują się w tym przypadku koszty i czy można je w jakiś sposób obniżyć? Wynajem długoterminowy to nic innego jak alternatywa dla klasycznego leasingu finansowego bądź kredytu bankowego.

Wynajem długoterminowy a leasing

Czym w praktyce różni się leasing od wynajmu długoterminowego samochodu? W tym drugim przypadku można przede wszystkim liczyć na dodatkowy pakiet usług – full service leasing. Klient poza samochodem otrzymuje również darmowy serwis, regularne przeglądy auta, dokumentację, wymianę i magazynowanie opon. W perspektywie długoterminowej przynosi to wymierne korzyści. Dodatkowo w cenie często uwzględniony jest od razu pakiet ubezpieczeniowy samochodu. Najemca w czasie eksploatacji pojazdu płaci więc jedynie za paliwo. Reszta stoi po stronie wynajmującego, co jest bardzo wygodne.

Standardowy leasing

Decydując się na klasyczny leasing operacyjny, klient otrzymuje jedynie samo auto. Użytkuje je w praktyce jak własny samochód. Musi więc ponosić koszty ewentualnych napraw. Jego obowiązkiem jest więc i ubezpieczenie auta. Pod tym względem wynajem długoterminowy wydaje się  rozwiązaniem bardziej ekonomicznym. Jednak jeszcze mniej opłaca się kredyt w banku na zakup samochodu. Tutaj wprawdzie auto, po spłaceniu kredytu można sprzedać, ale ceny na rynku wtórnym pozostawiają obecnie wiele do życzenia. Również i w przypadku wynajmu długoterminowego, pojazd można po jakimś czasie odkupić.

Czy wynajem długoterminowy zastąpi standardowy zakup?

Nic więc dziwnego w tym, że wynajem długoterminowy pojazdów cieszy się w Polsce coraz większą popularnością, a takie wypożyczalnie jak Abacus car rental otwierają coraz więcej placówek. Tylko w trzecim kwartale 2018 roku odnotowano na tym rynku wzrost o ponad 17% w stosunku do roku poprzedniego. Był to rekordowy wynik w historii Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Sytuacja szczególnie dobrze prezentuje się dla rynku samochodów służbowych. W roku 2018 firmy dzięki wynajmowi długoterminowemu zakupiły o niemal 37% samochodów osobowych więcej niż w roku 2017. W trzecim kwartale ubiegłego roku było to około 21 tysięcy samochodów. W efekcie regularnie zwiększa się udział wynajmu długoterminowego na rynku jako formy pozyskiwania samochodów na potrzeby firmy czy korporacji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.