27 kwietnia 2017

Kategoria:
Motoryzacja

Budowa węża hydraulicznego
5 (100%) / 1 głosów

Budowa węża hydraulicznego

Hurtowniom zajmującym się sprzedażą przewodów hydraulicznych, zależy zwykle na korzystaniu z usług dostawców, którzy mają w swojej ofercie przewody elastyczne do autobusów, samochodów ciężarowych i innych aut. Szukają przewodów paliwowych, pneumatycznych oraz nietypowych szybkozłący.  Co warto wiedzieć o tych częściach hydrauliki samochodowej, zanim zdecydujemy się po nie sięgnąć?

Rodzaje przewodów hydraulicznych

Wśród przewodów hydraulicznych, z jakimi mamy do czynienia najczęściej możemy wymienić przewody: wysokociśnieniowe, niskociśnieniowe, ognioodporne, wysoko temperaturowe i termoplastyczne. Budowa każdego z tych typów przewodów jest inna, co nie powinno budzić u nikogo zdziwienia, zważywszy na to, że każdy z nich ma innego  rodzaju zastosowania. Inna zatem będzie budowa przewodu hydraulicznego wysokociśnieniowego, który w warunkach roboczych musi sprostać gigantycznym nieraz ciśnieniom, a inna będzie budowa przewodu ognioodpornego, który musi przetrwać w sytuacjach zagrożenia ogniowego. Prawidłową pracę węża ciśnieniowego zapewnia rdzeń wykonany z syntetycznej gumy, która powinna być uodporniona na chemiczne oddziaływanie oleju hydraulicznego oraz zewnętrzny oplot stalowy cechujący się dużą odpornością na rozciąganie.

Oplot węża

W wężach niskociśnieniowych wystarczy oplot tkaninowy. Z kolei powierzchnię przewodu ognioodporne tworzy wysokiej wytrzymałości oplot stalowy pokryty gumą syntetyczną odporną na otarcia; tego typu przewodów używa się w górnictwie, pojazdach, silnikach i przy wszelkich systemach hydraulicznych zagrożonych ogniem. Podobnie zbudowane są przewody wysokotemperaturowe – mówi nam przedstawiciel producenta Mirex ze Starogardu Gdańskiego. Natomiast rurę przewodu termoplastycznego tworzy elastomer poliestrowy lub poliamid, a jej rdzeń jest wzmocniony dwoma oplotami z aramidu; tego typu węże stosuje się w sterownikach hydraulicznych, w maszynach rolniczych oraz w wózkach widłowych.

Elementy pomocnicze

Do przewodów hydraulicznych najróżniejszego typu i przeróżnych zastosowań potrzebne są dodatkowo wszelkiego rodzaju elementy pomocnicze, takie jak: końcówki do przewodów, kolanka, zwężki, złączki, szybkozłącza itd., które powinny również spełniać krajowe i międzynarodowe normy. Pewność, że kupowany przez nas produkt takie spełnia, możemy uzyskać dzięki stosownym certyfikatom, które potwierdzają wysoką klasę i niezawodność produktów. Nasze wyroby spełniają wszelkie krajowe i międzynarodowe normy.