16 czerwca 2017

Kategoria:
Inne

Jak znaleźć dobry hotel?
5 (100%) / 1 głosów

Jak znaleźć dobry hotel?

Znalezienie dobrego hotelu w dobie Internetu wydaje nam się rzeczą prostą i banalną. Wchodzimy w wyszukiwarkę, wpisujemy nazwę miejscowości, do której się wybieramy i gotowe. Często posiłkujemy się serwisami biur turystycznych, biur podróży, wybieramy hotel, zwracając uwagę wyłącznie na cenę, a później okazuje się, że trafiamy w zupełnie inne miejsce, niż to, które sobie wyobrażaliśmy i o którym marzyliśmy. Jak wybrać dobry hotel i nie popełnić podstawowych błędów?

Najważniejsze narzędzia

Większość z nas szukając jakichkolwiek informacji, dotyczących jakiejkolwiek branży, korzysta dziś z Internetu. Trudno wyobrazić sobie, że sięgamy po książkę telefoniczną, aby znaleźć numer telefonu do fryzjera, z którym chcemy się umówić. Podobnie jest z poszukiwaniem hotelu. Korzystając z wyszukiwarki, nie wybierajmy na ślepo hotelu z listy, która wyświetli nam się na początku. Są to ogłoszenia sponsorowane, strony internetowe tych hoteli zostały zwyczajnie wypozycjonowane w Google. Podejdźmy do tematu na spokojnie: otwórzmy mapę miejscowości, do której się wybieramy i określmy, jaka lokalizacja nas interesuje. Jeśli na przykład wybieramy się na wakacje do nadmorskiej miejscowości, sprawdźmy, skąd będziemy mieć najbliżej na plażę, gdzie znajdują się najbliższe zejścia do morza.

Przeglądając hotele, zwróćmy uwagę na to, czy obiekt ma własną stronę internetową, jak ona wygląda, czy są na niej aktualne informacje na temat standardu i cen pobytu. Możemy też spróbować znaleźć opinie poprzednich odwiedzających w sieci. Obiektów, które nazywane są przez właścicieli hotelami, znajdziemy całą masę – mówi nam przedstawiciel hotelu Orle z Gdańska. Nie wszystkie to rzeczywiście hotele, dlatego należy się im uważnie przyjrzeć.

Jakich błędów nie popełniać?

Unikajmy obiektów, które na swojej witrynie nie posiadają kompletnego opisu, a ich cennik pochodzi na przykład sprzed dwóch lat – jeśli właściciel nie dba o swoją stronę internetową, jest ryzyko, że nie dba także o swój hotel. Przyjrzyjmy się uważnie galerii zdjęć. Jak wyglądają prezentowane w niej pokoje? Czy restauracja, o której napisano na stronie, to rzeczywiście restauracja, a może niewielki barek? Jak wyglądają łazienki w pokojach? To, co widzimy na zdjęciach, musi zgadzać się z opisem, który znajduje się na witrynie hotelu. Jeżeli planujemy posiłkować się opiniami innych klientów znalezionymi w sieci, zwróćmy uwagę na daty wpisów. Jeśli dziwnym trafem trzydzieści pozytywnych komentarzy pochodzi z jednego tygodnia, prawdopodobnie jest to nieudany chwyt marketingowy. Jeśli z kolei spora liczba negatywnych komentarzy pochodzi z tego samego okresu, np. 2-3 dni, jest duże prawdopodobieństwo, że to działanie nieuczciwej konkurencji. Czytajmy opinie wnikliwie i nie dajmy się nabrać. Jeżeli nie mamy czasu na wybór idealnego hotelu nad morzem, a czas nas goni, możemy skorzystać z usług biur podróży, pośredników. Będzie to jednak rozwiązanie droższe, dlatego lepiej zająć się tematem odpowiednio wcześnie, samodzielnie.