29 marca 2017

Kategoria:
Inne

Znaczenie odpowiedniego szyldu sklepu w marketingu
5 (100%) / 1 głosów

Znaczenie odpowiedniego szyldu sklepu w marketingu

Choć coraz częściej robimy zakupy online, sklepy stacjonarne wciąż wiodą prym. O ile osiedlowej piekarni właściwie wcale nie trzeba promować, ani nawet oznaczać, to wiele firm potrzebuje widocznej reklamy zewnętrznej. Najważniejszym elementem jest szyld, który wskazuje nazwę i profil działalności. Musimy pozwolić klientowi się odnaleźć i zachęcić go do tego, żeby zechciał do nas zajrzeć.

Daj się znaleźć

Współczesny klient ma do wyboru masę sklepów wokół, więc aby zechciał zajrzeć akurat do naszego, musi nas najpierw znaleźć. Do tego potrzebny jest dobrze zaprojektowany i wykonany szyld reklamowy. Powinien być spójny z designem naszego sklepu lub innej działalności i wskazywać, jaką branżą się zajmujemy. Widząc rożek z gałkami lodu na szyldzie, klient nie pomyśli, że ma do czynienia ze sklepem z lodówkami. Pomyśli, że może zajrzeć do środka i skosztować idealnej na upalne dni słodyczy. Szyld powinien być klarowny i estetyczny, a jego przekaz powinien być prosty. Migające światła neonów wcale nie zachęcą przechodnia, by zajrzał do sklepu z butami. Wręcz przeciwnie, nadmiar impulsów może go skutecznie zniechęcić – mówi nam przedstawiciel pracowni reklamy wizualnej z Wrocławia. Szyld powinien dodatkowo współgrać z okolicą i charakterem budynku. Krzykliwa reklama w jaskrawym kolorze na starej kamienicy to nie jest dobry pomysł. Błyszczące napisy zabawną czcionką na starym mieście, czy napisy w gotyckim stylu na nowoczesnym budynku nie zachęcą klienta.

Ułatwiaj zakupy

Zewnętrzny szyld reklamowy to element, który zachęca klienta, by nas odwiedził. Załóżmy, że prowadzimy duży sklep odzieżowy, w którym wybór jest wręcz powalający. Nie każdy lubi spacerować między półeczkami i oglądać nawet ten asortyment, którego w życiu by nie kupił. Warto więc ułatwić klientom zakupy i oznaczyć poszczególne działy. Za pomocą tabliczek informacyjnych oznaczmy dział z ubraniami damskimi, męskimi i dziecięcymi. Podzielmy je na poszczególne kategorie, na przykład oznaczmy w dziale damskim spodnie, sukienki, swetry, bluzki i dodatki. Tabliczki powinny być umieszczone w taki sposób, by były dla klienta widoczne z daleka. Wskażmy, w którym miejscu znajdują się kasy, a w którym przymierzalnie. To ważny komunikat zwłaszcza dla klienta, dla którego zakupy są po prostu koniecznością i chce jak najszybciej załatwić swoje sprawy. Wszyscy przedsiębiorcy dobrze znają powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu. Inwestujemy w marketing internetowy, czy broszury reklamowe, a zapominamy, że ważna jest też reklama wizualna w samej firmie.