Artykuł sponsorowany

Zastrzeżenie znaku towarowego w UE - ile to kosztuje?

Zastrzeżenie znaku towarowego w UE - ile to kosztuje?
Rejestracja znaku towarowego przedsiębiorstwa jest zawsze korzystna. Dzięki temu zwiększa się wartość firmy, wzmacnia zaufanie klientów oraz często zarejestrowany znak stanowi narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją. Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy lub logo firmy w Unii Europejskiej, w jaki sposób należy to zrobić i dlaczego ochrona znaku towarowego jest tak ważna?

Czym są znaki towarowe?

Na początek warto wyjaśnić, czym są znaki towarowe. Otóż znak towarowy to najczęściej nazwa i logo firmy, które w celu identyfikacji umieszcza się na produktach marki. Jest to kluczowy element, dzięki któremu klienci rozpoznają daną markę wśród konkurencji. Znakiem firmowym mogą być również slogany reklamowe, zestawienie kolorystyczne, rysunek, kształt towaru lub jego opakowanie, a także dźwięki - melodie lub piosenki.

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku w UE?

Zastrzeżony znak towarowy jest chroniony na danym terytorium. Jeśli zostanie zarejestrowany w Polsce, to tylko na jej terenie będzie podlegał ochronie. Jednak nie ma żadnych przeszkód, aby zastrzec znak towarowy poza naszym krajem, np. w Unii Europejskiej. W takim przypadku należy przygotować wniosek i złożyć go w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Można zrobić to samodzielnie lub skorzystać z pomocy specjalistycznej Kancelarii Prawno-Patentowej BELLEPAT z siedzibą w Przemyślu. Ochrona znaku towarowego w UE trwa przez 10 lat, począwszy od daty zgłoszenia, ale może być przedłużona na kolejne 10-letnie okresy ochronne. Ile kosztuje rejestracja znaku towarowego w Unii Europejskiej?
  • 850 EURO - za zgłoszenie online
  • 50 EURO - dopłata za drugą klasą towarów i usług
  • 150 EURO - dopłata za trzecią i każdą kolejną klasę towarów i usług.
Warto podkreślić, że znak towarowy zostanie zastrzeżony na terenie 28 państw Unii Europejskiej. W przeliczeniu na jedno państwo ta opłata wynosi 30 EURO, czyli około 130 złotych na 10 lat ochrony.

Dlaczego warto zastrzec znak towarowy?

Zastrzeżenie znaku towarowego daje wyłączne prawo do posługiwania się nim. Po rejestracji można dodać do niego symbol ®, który świadczy o tym, że znak jest zarejestrowany i chroniony. Co można zyskać po zastrzeżeniu znaku firmowego?
  • powstrzymanie nieuczciwej konkurencji przed czerpaniem zysków z posługiwania się znakiem towarowym danej firmy;
  • wzrost zaufania klientów do produktów oznaczonych symbolem ®;
  • możliwość zarobku na znaku towarowym;
  • zwiększona renoma i prestiż przedsiębiorstwa;
  • wyłączne prawo posługiwania się danym znakiem towarowym
  • szybsza sprzedaż spółki - zarejestrowany znak znacząco przyspiesza proces sprzedaży;
  • możliwość uruchomienia sieci franczyzowej

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.