Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Zadania i cechy dobrej administracji budynkami
Czym różni się zarządzanie od administrowania?
Zarządca i administrator są często myleni, co w pewnym stopniu jest wynikiem brakiem prawnego rozgraniczenia tych zawodów. Dopiero w 2010 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej dotyczące kwalifikacji zawodów i specjalności – w dokumencie tym wyszczególniony został zawód administratora budynku. Na czym polega różnica między administratorem a zarządcą?Zarządca jest osobą, która podejmuje istotne decyzje dotyczące nieruchomości – wyjaśnia przedstawiciel firmy Adminion, specjalizujące się w zarządzaniu budynkami – Decyzje te dotyczą między innymi planowania inwestycji w nieruchomość, takich jak przeprowadzane remonty. Zadaniem administratora jest z kolei dbałość o wykonywanie czynności związanych ze sprawami bieżącymi budynku oraz wykonywanie poleceń zarządcy w tych kwestiach.
Szczegółowe zadania administratora
Administrator to bardzo ważna postać w życiu budynku – bez jego usług bardzo szybko nieruchomość straciłaby swoją wartość. Do jego zadań należy między innymi:- Dbałość o porządek i czystość na terenie nieruchomości
- Monitorowanie stanu technicznego budynku
- Zlecanie przeglądów okresowych urządzeń znajdujących się na terenie nieruchomości, np. systemu pożarowego, wind
- Nadzór nad pracami konserwacyjnymi i bieżącymi naprawami
- Kontrola realizacji umów z innymi podmiotami, np. dostawcami wody, energii, gazu, zakładem wywozu nieczystości
- Ściąganie czynszu od lokatorów i użytkowników
- Prowadzenie i aktualizacja spisu lokatorów i użytkowników budynku.
Cechy dobrego administratora budynku
Administrowanie budynkami to bardzo trudna i odpowiedzialna praca, dlatego do jej wykonywania najlepiej nadają się osoby posiadające pewne konkretne cechy. Między innymi:- Sumienność – administrator budynku nie powinien przekładać swoich obowiązków na później. Nagłe przypadki, takie jak awaria w obrębie budynku lub nagłe opady śniegu wymagają bardzo szybkiego podjęcia odpowiednich kroków
- Cierpliwość i komunikatywność – administrator pracuje z ludźmi, nie tylko zarządcą i wspólnotą mieszkańców, o pomoc do niego zwracają się często również zwykli lokatorzy oraz najemcy lokali. Stosowne podejście i umiejętność pracy z ludźmi owocuje dobrymi relacjami
- Dobra organizacja pracy – administrator poza sprawami technicznymi zajmuje się również papierkową robotą, czyli między innymi ściąganiem czynszu i korespondencją z zewnętrznymi firmami. Aby wykonywać te zadanie sprawnie niezbędne jest bardzo dobre organizowanie swojego czasu oraz dokumentacji.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana