wyjazdy-incentive
2 października 2018

Kategoria:
Inne

Wyjazdy incentive – co to takiego?
5 (100%) / 1 głosów

Wyjazdy incentive – co to takiego?

Każdy rozsądny przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę, że nawet najlepsza firma upadnie, jeśli wśród jej pracowników zabraknie osób lojalnych, związanych z miejscem pracy nie tylko kwestiami finansowymi, ale również emocjonalnie. Dlatego największe marki dbają o to, by praca w nich wiązała się również z pozapłacowymi benefitami. Jednym z nich są tzw. wyjazdy incentive.

Incentive – co to znaczy?

W języku angielskim „incentive” oznacza zachętę – w kontekście przedsiębiorczości nazywamy w ten sposób wszelkie działania, zmierzające do bliższego związania pracownika z firmą. Organizacją tego typu wycieczek zajmuje się biuro podróży REDO Travel & Incentive. Dlaczego warto skorzystać z takiej metody motywacji?

Pracownik wypoczęty to pracownik wydajny

Każda, nawet najbardziej pracowita osoba, potrzebuje od czasu do czasu odpoczynku – okazji do zregenerowania sił, oderwania się od obowiązków, zajęcia się czymś innym niż praca. Odpoczynek pracownika nie musi jednak oznaczać, że odrywa się on od swojej firmy. Dla dużych firm fakt, że ich pracownicy potrzebują urlopu jest doskonałą sposobnością na zacieśnienie z nimi relacji. Właśnie temu służą wyjazdy incentive, nazywane również turystyką motywacyjną. To rozwiązanie typu win-win, a więc takie w którym obie strony odnoszą korzyści. Pracownik ma okazje wypocząć w dobrych warunkach nie ponosząc przy tym kosztów, natomiast firma w zamian może otrzymać jego lojalność, sympatię oraz większe zaangażowanie w wykonywane obowiązki.

Stary pracownik kontra nowy pracownik

Wyjazdy incentive, podobnie jak inne rodzaje benefitów mają na celu zwiększenie lojalności starych pracowników. Traktowane jest to jako inwestycja, której założenie jest bardzo proste – lojalny pracownik jest bardziej wydajny, a przy tym nie ma powodów, by szukać innego zatrudnienia u konkurencji. Jest to oczywista korzyść dla firmy, która nie musi zmagać się z nadmierną fluktuacją, czyli wymianą pracowników. Po podliczeniu kosztów okazuje się, że inwestowanie w starego pracownika jest kosztem mniejszym, a dającym dużo większe zyski w przyszłości, niż zatrudnienie w tym samym czasie kilku innych osób na to samo stanowisko. W tym drugim przypadku firma musi ponieść bowiem koszty rekrutacji oraz szkolenia, a także liczyć się z pewnym stratami wynikającymi z tego, że nowy pracownik na początku pracuje wolniej, mniej wydajnie i może popełniać błędy. Nie wspominając o tym, że wakat na stanowisku do momentu przyjęcia pracownika również przynosi straty.

Wyjazdy pracownicze jako element budowania renomy marki

Kolejna korzyść płynąca z finansowania wyjazdów dla pracowników to budowanie ciepłego wizerunku. W dzisiejszych czasach informacje o tym jak firma traktuje pracowników są bardzo dobrze dostępne – pracownicy biorący udział w wyjazdach incentive chętnie się tym chwalą i przy tym pracują na renomę marki.