Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Właściwości automatów do bram garażowych
Czy wszystkie bramy garażowe można zautomatyzować?
Większość nowoczesnych bram garażowych to konstrukcje segmentowe lub uchylne. Bramy segmentowe, czyli sekcyjne zbudowane są z kilku poziomych, przegubowo łączonych z sobą, paneli, które przesuwają się wzdłuż prowadnic posiadających w górnej części łukowate przegięcie. Bramy uchylne wykonane są z profili stalowych wypełnionych blachą stalową, co tworzy jedną sztywną płaszczyznę; pracę tych bram ułatwia ich wyważenie przy pomocy sprężyn naciągowych lub przeciwwagi. Czasem spotykamy też bramy z odchylanymi na boki skrzydłami.Jak jednak mówią nam pracownicy firmy RAPI z Warszawy ‒ Niezależnie od rodzaju bramy, można każdą z nich zautomatyzować w taki sposób, aby można ją było obsługiwać pilotem; wszystko zależy wyłącznie od inwencji i pomysłowości wykonawcy, albowiem rynek oferuje bardzo bogatą ofertę różnego rodzaju podzespołów, z których można budować dowolne bramowe automaty.
Co powinno wchodzić w skład zestawu do zdalnej obsługi bram garażowych?
Podstawą każdego automatu do zdalnego otwierania lub zamykania bramy garażowej jest siłownik wyposażony we wbudowaną centralkę sterowniczą. W przypadku najczęściej spotykanych, bram uchylnych i segmentowych siłownik taki może być zmontowany pod sufitem garażu i połączony z szyną pociągową; w przypadku gdy brama ma skrzydła otwierane na boki, siłowniki takie będą zamontowane na ścianach bocznych garażu i do ramion poruszających tymi skrzydłami. Do zdalnego sterowania będą tutaj służyły wielokanałowe nadajniki radiowe (piloty) i współpracujący z nimi odbiornik radiowy będący integralną częścią centralki sterowniczej siłownika. Innym, rzadziej spotykanym, sposobem poruszania bramami garażowymi jest sterowanie przy pomocy przycisków naściennych typu dzwonkowego, poprzez włączniki kluczykowe lub za pomocą bezprzewodowej klawiatury kodowej.Jak zadbać o bezpieczeństwo użytkowników bram garażowych i ich samochodów?
Zawsze warto zabezpieczyć bramy garażowe odpowiednimi ochronnymi liniami fotooptycznymi. Linia fotokomórek pozwala wykryć przeszkodę znajdującą się w obszarze ruchu bramy, uniemożliwiając jej zamknięcie, co zabezpiecza zarówno samochód przed uszkodzeniem, jak i człowieka przed zranieniem. Napędy garażowe posiadają także tzw. zabezpieczenie przeciążeniowe, czyli zainstalowaną w centralce sterowniczej funkcję rozpoznawania przeszkody; jeśli tylko brama przyciśnie taką przeszkodę, to natychmiast zostanie cofnięta. Automat do bramy garażowej musi posiadać także system odłączania siłownika i możliwość obsługi ręcznej, co umożliwia otwarcie albo zamknięcie bramy w przypadku awarii systemu lub zaniku zasilania.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana