Artykuł sponsorowany

Siła słów w rozmowach z pracownikami

Siła słów w rozmowach z pracownikami
Nie od dzisiaj wiadomo, że na motywację pracowników – a więc także na osiągane przez nich wyniki – wpływa nie tylko wynagrodzenie. Co najmniej równie istotnym czynnikiem jest atmosfera panująca w miejscu pracy. Najlepsi menedżerowie niemal intuicyjnie budują ją na przekazywanych w odpowiedni sposób komunikatach. Nie każdy taką intuicję posiada, na szczęście każdy jednak może poznać tajniki skutecznej komunikacji, biorąc udział w specjalistycznym szkoleniu. Szkolenia takie organizuje m.in. Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT, współpracujący z doświadczonymi trenerami, coachami i psychologami biznesu, których wiedzę i umiejętności doceniły największe polskie spółki. W tym konkretnym przypadku trudno jednak mówić o „wykładowcach”, jako że najskuteczniejsze szkolenie z komunikacji to takie, w którym część wykładowa obejmuje najwyżej 20 proc. programu.

Charakter szkolenia

Pozostałą część powinny wypełniać tzw. case studies, scenki sytuacyjne, praktyczne ćwiczenia zarówno grupowe, jak i indywidualne, a także moderowane dyskusje. Kluczowe jest również udzielenie każdemu z uczestników feedbacku wskazującego na mocne strony oraz na obszary wymagające poprawy. Całe szkolenie ma zaś na celu właśnie przekazanie menedżerom, prezesom czy właścicielom firm skutecznych narzędzi, dzięki którym poprawę tę można osiągnąć.

Korzyści

Poznane podczas szkolenia z komunikacji narzędzia znajdują zastosowanie nie tylko w trudnych sytuacjach, takich jak konflikty, kryzysy albo zwolnienia, ale też pozwalają budować i umacniać autorytet przełożonego w „rutynowych” kontaktach z podwładnymi – indywidualnie oraz grupowo, podczas działowych spotkań. Dobór właściwych słów oraz sposób ich przekazania (przekazy niewerbalne) mają też niebagatelne znaczenie dla motywowania pracowników i zwiększania efektywności zespołu.

Konkretne umiejętności

Uczestnicy szkolenia wynoszą z niego wiedzę m.in. na temat tego, jak precyzyjnie komunikować oczekiwania, udzielać informacji zwrotnej czy wpływać na zachowania tych, którzy „łamią zasady”. Dowiedzą się też, w jaki sposób najlepiej udzielać pochwał oraz inspirować do podejmowania nowych wyzwań, a także przeprowadzać rozmowy oceniająco-rozwojowe. Nauczą się wreszcie trudnej sztuki delegowania zadań, tak by podnosić jednocześnie zaangażowanie pracowników i rozwijać ich kompetencje.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.