litery-przestrzenne
22 listopada 2018

Kategoria:
Inne

Rodzaje liter reklamowych
5 (100%) / 1 głosów

Rodzaje liter reklamowych

Lokalnym przedsiębiorstwom, ale też poszczególnym punktom większych sieci usługowych i handlowych nie jest łatwo wyróżnić się z tłumu reklam oraz banerów wypełniających przestrzeń publiczną. Dlatego eksperci branży reklamy zewnętrznej prześcigają się w wymyślaniu nowych pomysłów, pozwalających jeszcze mocniej przyciągać uwagę potencjalnych klientów.

Litery przestrzenne od lat są jednym z najważniejszych nośników reklamy zewnętrznej. Wykorzystanie trójwymiarowych elementów pozwala mocniej wyróżnić taką reklamę na tle płaskich szyldów i banerów, jednak zmieniające się realia rynkowe wymusiły poszukiwanie innowacji również w tym obszarze. Jakie rodzaje liter reklamowych możemy wyróżnić?

Klasyczne litery przestrzenne

Tradycyjne litery reklamowe 3D wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem, jednak dziś wykorzystywane są przede wszystkim we wnętrzach, np. jako element szyldów lokali w galeriach handlowych. Logo z literami trójwymiarowymi umieszczone w pomieszczeniu sklepowym można też wykorzystać w celu budowania wizerunku marki i utrwalania jej w świadomości odbiorców.

Litery przestrzenne produkowane są z różnych materiałów, w zależności od tego, jak ma wyglądać ostateczny efekt i gdzie będą umieszczone. Wykonuje się je zatem m.in. za pomocą gięcia lub frezowania MDF, styroduru, PVC, plexi, dibondu, a nawet spawania aluminium i mosiądzu. Do wykańczania takich liter stosuje się różne techniki barwienia, np. malowanie proszkowe czy lakierowanie.

Podświetlane litery reklamowe

Szukając dobrego nośnika reklamy, który będzie przyciągał wzrok przechodniów na ulicy również po zmierzchu, warto zainteresować się literami podświetlanymi. O ich skuteczność można przekonać się chociażby podczas krótkiego spaceru wieczorem po warszawskim centrum, gdzie podświetlane elementy mocno wyróżniają się na tle zwykłych szyldów.

Podświetlane litery przestrzenne produkuje się z rozmaitych materiałów i w różnych technikach. W wersji podstawowej podświetlany jest front liter, dzięki czemu zyskujemy wyraźny, intensywny napis na ciemniejszym tle. Najlepiej prezentują się elementy podświetlane w technologii LED, która pozwala na uzyskanie dodatkowych efektów (np. poświaty), a przede wszystkim jest bardzo oszczędna – mówi ekspert z pracowni reklamowej LOGART.

Bardzo ciekawą propozycją na elewacje budynków są litery podświetlane z efektem black&white, a także kolorowe neony, które właśnie teraz przeżywają swój wielki renesans. Chociaż głównym celem stosowania takich rozwiązań jest przykucie uwagi klientów, coraz częściej spotykamy je również w pomieszczeniach sklepów, restauracji i barów, gdzie stanowią ciekawy element dekoracyjny.