Artykuł sponsorowany

Rodzaje katalogów ofertowych

Rodzaje katalogów ofertowych
Drukowane katalogi ofertowe należą do najpopularniejszych materiałów marketingowych i promocyjnych. Za pomocą katalogów w formie broszur możliwa jest skuteczna i atrakcyjna prezentacja profilu działalności firmy, oferty produktów i usług, a także informowanie klientów o bieżących promocjach. Dzięki estetycznej formie oferty utrwalonej na materialnym nośniku, katalogi wciąż stanowią ceniony sposób komunikacji z klientami indywidualnymi i biznesowymi.

Katalogi a foldery reklamowe

Tym, co odróżnia katalogi ofertowe od folderów reklamowych jest przede wszystkim fizyczna objętość wydawnictwa – mówi ekspert z firmy Edytor-Studio. Katalogi są bardziej obszerne, w związku z czym projektując je, możemy pozwolić sobie na bardzo dokładny opis przygotowanej dla klientów propozycji. Podobnie jak w przypadku folderów, do druku katalogów wykorzystuje się rozmaite, innowacyjne technologie, które umożliwiają przedstawienie oferty nie tylko za pomocą tekstu, ale też świetnych, bardzo dokładnych i barwnych grafik.

Podstawowy podział katalogów ofertowych

Podziału katalogów ofertowych dokonuje się przede wszystkim ze względu na sposób łączenia zadrukowanych arkuszy z okładką. Wyróżniamy więc katalogi zeszytowe, klejone i na spirali.

Szyte katalogi ofertowe

Katalogi w oprawie zeszytowej najchętniej wybierane są dla broszur o niewielkiej ilości stron. Do ich wykonania zazwyczaj stosuje się papier o dwóch różnych gramaturach: niższa gramatura dla wkładu i grubsza okładka, którą dodatkowo można uszlachetnić z wykorzystaniem laminatu. Katalogi tego typu łączone są za pomocą 2 zwykłych zszywek lub tzw. „eurozszywek”, które umożliwiają łatwe wpięcie katalogu do segregatora.

Spiralowany katalog ofertowy

Bindowanie najchętniej stosowane jest dla katalogów o objętości nieprzekraczającej 60 stron. Zazwyczaj spirale wykorzystywane w katalogach wykonane są z metalu, a ich parametry dobierane są indywidualnie do objętości całej broszury. Dodatkową zaletą jest możliwość doboru koloru spirali do grafiki i ogólnej stylistyki danego katalogu. Do wykonania okładki zaleca się sztywny papier kredowy – wyjaśnia specjalista z Drukarni-Wydawnictwa „Edytor”. Uszlachetnienia w postaci folii lub lakieru wpływają na trwałość produktu.

Klejone katalogi ofertowe

Katalog klejony przeznaczony jest dla największych objętościowo pozycji. Te katalogi również składają się z 2 części, czyli wkładu i okładki, którą drukuje się osobno na nieco grubszym papierze. Łączenie wsadu i okładki odbywa się przez klejenie grzbietów za pomocą klejów topliwych, albo w technologii PUR, dzięki której katalog zyskuje trwałość porównywalną do łączeń szytych. Tak jak w pozostałych rodzajach katalogów okładki można powlekać lakierem lub folią.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.