katalogi ofertowe
19 maja 2016

Kategoria:
Inne

Rodzaje katalogów ofertowych
4 (80%) / 1 głosów

Rodzaje katalogów ofertowych

Drukowane katalogi ofertowe należą do najpopularniejszych materiałów marketingowych i promocyjnych. Za pomocą katalogów w formie broszur możliwa jest skuteczna i atrakcyjna prezentacja profilu działalności firmy, oferty produktów i usług, a także informowanie klientów o bieżących promocjach. Dzięki estetycznej formie oferty utrwalonej na materialnym nośniku, katalogi wciąż stanowią ceniony sposób komunikacji z klientami indywidualnymi i biznesowymi.

Katalogi a foldery reklamowe

Tym, co odróżnia katalogi ofertowe od folderów reklamowych jest przede wszystkim fizyczna objętość wydawnictwa – mówi ekspert z firmy Edytor-Studio. Katalogi są bardziej obszerne, w związku z czym projektując je, możemy pozwolić sobie na bardzo dokładny opis przygotowanej dla klientów propozycji. Podobnie jak w przypadku folderów, do druku katalogów wykorzystuje się rozmaite, innowacyjne technologie, które umożliwiają przedstawienie oferty nie tylko za pomocą tekstu, ale też świetnych, bardzo dokładnych i barwnych grafik.

Podstawowy podział katalogów ofertowych

Podziału katalogów ofertowych dokonuje się przede wszystkim ze względu na sposób łączenia zadrukowanych arkuszy z okładką. Wyróżniamy więc katalogi zeszytowe, klejone i na spirali.

Szyte katalogi ofertowe

Katalogi w oprawie zeszytowej najchętniej wybierane są dla broszur o niewielkiej ilości stron. Do ich wykonania zazwyczaj stosuje się papier o dwóch różnych gramaturach: niższa gramatura dla wkładu i grubsza okładka, którą dodatkowo można uszlachetnić z wykorzystaniem laminatu. Katalogi tego typu łączone są za pomocą 2 zwykłych zszywek lub tzw. „eurozszywek”, które umożliwiają łatwe wpięcie katalogu do segregatora.

Spiralowany katalog ofertowy

Bindowanie najchętniej stosowane jest dla katalogów o objętości nieprzekraczającej 60 stron. Zazwyczaj spirale wykorzystywane w katalogach wykonane są z metalu, a ich parametry dobierane są indywidualnie do objętości całej broszury. Dodatkową zaletą jest możliwość doboru koloru spirali do grafiki i ogólnej stylistyki danego katalogu. Do wykonania okładki zaleca się sztywny papier kredowy – wyjaśnia specjalista z Drukarni-Wydawnictwa „Edytor”. Uszlachetnienia w postaci folii lub lakieru wpływają na trwałość produktu.

Klejone katalogi ofertowe

Katalog klejony przeznaczony jest dla największych objętościowo pozycji. Te katalogi również składają się z 2 części, czyli wkładu i okładki, którą drukuje się osobno na nieco grubszym papierze. Łączenie wsadu i okładki odbywa się przez klejenie grzbietów za pomocą klejów topliwych, albo w technologii PUR, dzięki której katalog zyskuje trwałość porównywalną do łączeń szytych. Tak jak w pozostałych rodzajach katalogów okładki można powlekać lakierem lub folią.