Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Rodzaje filtrów do maszyn rolniczych
Rola filtrów w maszynach rolniczych
Głównym zadaniem filtrów stosowanych we wszystkich pojazdach, a więc również w maszynach rolniczych, takich jak ciągniki, ładowarki, urządzenia siewne czy kombajny, jest oczyszczanie układów napędu i hydrauliki z zanieczyszczeń, grożących przyspieszonym zużywaniem się lub natychmiastowym uszkodzeniem poszczególnych elementów urządzenia – mówi ekspert z firmy RAI-BUD S.C., zajmującej się wysyłkową sprzedażą części zamiennych do maszyn rolniczych, budowlanych i przemysłowych.O dobry stan filtrów silnikowych i hydraulicznych warto zadbać jeszcze przed rozpoczęciem sezonu prac polowych. Zima to doskonały czas na dokonanie przeglądu maszyn rolniczych, które właśnie skończyły pracę. Jeśli dobrze wyczyścisz, odświeżysz i zabezpieczysz swój sprzęt na mroźne zimowe miesiące, zmniejszysz ryzyko usterek podczas pracy wiosną i latem. Przyjrzyjmy się bliżej właściwej konserwacji filtrów na przykładzie ciągnika rolniczego.
Filtry w ciągniku rolniczym
Zanim twój ciągnik straci gwarancję producenta, zapytaj serwisanta o dokładne oznaczenia filtrów oleju. Posiadając tę informację w przyszłości łatwo znajdziesz oryginalny wkład lub stosowny zamiennik. Pamiętaj też, by zawsze stosować olej polecany w instrukcji obsługi, regularnie wymieniać go i uzupełniać. Kolejnym istotnym elementem silnika jest układ paliwowy. Aby umożliwić sobie jego dokładne oględziny, musisz zdemontować filtry paliwa i separator. Zanim założysz je z powrotem na swoje miejsce, sprawdź, czy filtr nie wymaga wymiany. Stosunkowo mało kłopotliwa jest pielęgnacja filtrów powietrza maszyn rolniczych. Żywotność suchych filtrów możesz wydłużyć od czasu do czasu ostrożnie przedmuchując je sprężonym powietrzem. Jednak wymiana filtrów jest konieczna i zalecana przez producentów maszyn zazwyczaj co 250 motogodzin. Niewymienienie filtrów powietrza i paliwa przy ograniczonej przepustowości powoduje spadek mocy maszyny i wzrost zużycia paliwa co pociąga za sobą wielokrotnie większe koszty niż wymiana samych filtrów. Mokry filtr powietrza należy bezwzględnie wymienić i przed zamontowaniem nowego, ustalić przyczynę zawilgocenia, gdyż wilgotne filtry mają ograniczoną przepustowość (nawet bardziej niż zanieczyszczone kurzem), a także dostarczają do silnika wodę, która powoduje korozję układu dolotowego silnika i innych jego elementów. Specjalną odmianą filtrów powietrza są filtry kabinowe. Ich zadaniem jest poprawa jakości powietrza, którym oddycha operator maszyny, czyli kierowca ciągnika. Jakość i czystość filtrów kabinowych jest szczególnie ważna w przypadku pojazdów klimatyzowanych, ponieważ układy chłodzenia są szczególnie narażone na rozwój grzybów i innych drobnoustrojów. Podczas oprysków należy stosować specjalne filtry kabiny z węglem aktywnym, które pochłaniają unoszące się wokół maszyny opary środków ochrony roślin.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana