Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Rodzaje etykiet stosowanych w branży opakowaniowej
Etykieta jako nośnik informacji oraz reklama
Teoretycznie etykieta winna przede wszystkim nieść z sobą istotne informacje użytkowe dotyczące konkretnego produktu takie m.in. jak jego skład, parametry techniczne, sposób użytkowania, termin przydatności do spożycia itd. Jak jednak wszyscy widzimy, praktyka jest zupełnie inna, a fachowcy od reklamy dokładają wszelkich starań, aby wzrok potencjalnych klientów był przykuwany także ciekawie zaprojektowanymi i wielobarwnymi grafikami umieszczanymi bezpośrednio na opakowaniu produktu. Z tego też względu, jak przekonują nas projektanci z firmy PROFIX 3D z Krakowa, etykieta, pozostając pierwszym, najważniejszym i obowiązkowym źródłem informacji o produkcie jest także bardzo istotnym narzędziem marketingowym. Ładnie i pomysłowo zaprojektowana etykieta, potrafi bardzo skutecznie oddziaływać na potencjalnych nabywców towaru, przyciągając ich uwagę przede wszystkim podczas przeglądania sklepowych półek.Rodzaje etykiet
Jak wszędzie w branży marketingowej, także w projektowaniu i produkcji etykiet umieszczanych na opakowaniach trwa swoisty „wyścig zbrojeń”. Podłożem każdej normalnej nalepki jest zawsze dwuwymiarowa powierzchnia papieru, folii czasem tkaniny. Na zwykłych klasycznych naklejkach umieszczanych na większości towarów znajduje się tradycyjna grafika, która przy jej oglądaniu, niezależnie od pozycji, jaką obserwator zajmuje, niczym szczególnym nas nie zaskakuje, abstrahując oczywiście od jej wartości artystycznych i użytkowych. Z zupełnie innym podejściem do tematu mamy do czynienia w przypadku opakowań i etykiet trójwymiarowych. Tutaj spotykamy się z większą dynamiką, z wrażeniem ruchu, który, jak wiadomo, zawsze szybciej jest rejestrowany przez oko ludzkie niż statyczny obraz. Opakowania i etykiety 3D produkowane są tzw. technologią lentikularną, a druk nakładany jest najczęściej przy pomocy maszyn offsetowych na tworzywach termoplastycznych, z których najpopularniejszym materiałem jest polipropylen. Dzięki tej technologii zmieniając swoją pozycję (kąt widzenia), obserwator widzi każdorazowo inny obraz. Oczywiście określenia „trójwymiarowość” oraz „3D” są wyłącznie technicznymi nazwami i odnoszą się jedynie do uzyskiwanych efektów. W rzeczywistości i ten rodzaj grafiki jest nanoszony na płaskie, dwuwymiarowe powierzchnie.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana