Artykuł sponsorowany

Rodzaje etykiet stosowanych w branży opakowaniowej

Rodzaje etykiet stosowanych w branży opakowaniowej
Wiadomo, że wzrok to ten z naszych zmysłów, który działa najszybciej i który niesie z sobą nieporównanie więcej informacji niż wszystkie pozostałe zmysły razem wzięte. Jest to fakt doskonale znany wszystkim  marketingowcom, o czym dowodnie przekonują otaczające nas w niezliczonych liczbach reklamy emitowane w postaci filmowych spotów, umieszczane w prasie, na billboardach i opakowaniach oraz na etykietach.

Etykieta jako nośnik informacji oraz reklama

Teoretycznie etykieta winna przede wszystkim nieść z sobą istotne informacje użytkowe dotyczące konkretnego produktu takie m.in. jak jego skład, parametry techniczne, sposób użytkowania, termin przydatności do spożycia itd. Jak jednak wszyscy widzimy, praktyka jest zupełnie inna, a fachowcy od reklamy dokładają wszelkich starań, aby wzrok potencjalnych klientów był przykuwany także ciekawie zaprojektowanymi i wielobarwnymi grafikami umieszczanymi bezpośrednio na opakowaniu produktu.  Z tego też względu, jak przekonują nas projektanci z firmy PROFIX 3D z Krakowa, etykieta, pozostając pierwszym, najważniejszym i obowiązkowym źródłem informacji o produkcie jest także bardzo istotnym narzędziem marketingowym. Ładnie i pomysłowo zaprojektowana etykieta, potrafi bardzo skutecznie oddziaływać na potencjalnych nabywców towaru, przyciągając ich uwagę przede wszystkim podczas przeglądania sklepowych półek.

Rodzaje etykiet

Jak wszędzie w branży marketingowej, także w projektowaniu i produkcji etykiet umieszczanych na opakowaniach trwa swoisty „wyścig zbrojeń”. Podłożem każdej normalnej nalepki  jest zawsze dwuwymiarowa powierzchnia papieru, folii czasem tkaniny. Na zwykłych klasycznych  naklejkach umieszczanych na większości towarów znajduje się tradycyjna grafika, która przy jej oglądaniu, niezależnie od pozycji, jaką obserwator zajmuje, niczym szczególnym nas nie zaskakuje, abstrahując oczywiście od jej wartości artystycznych i użytkowych. Z zupełnie innym podejściem do tematu mamy do czynienia w przypadku opakowań i etykiet trójwymiarowych. Tutaj spotykamy się z  większą dynamiką, z wrażeniem ruchu, który, jak wiadomo, zawsze szybciej jest rejestrowany  przez oko ludzkie niż statyczny obraz. Opakowania i etykiety 3D produkowane są tzw. technologią lentikularną, a druk nakładany jest najczęściej przy pomocy maszyn offsetowych na tworzywach termoplastycznych, z których najpopularniejszym materiałem jest polipropylen. Dzięki tej technologii zmieniając swoją pozycję (kąt widzenia), obserwator widzi każdorazowo inny obraz. Oczywiście określenia „trójwymiarowość” oraz „3D” są wyłącznie technicznymi nazwami i odnoszą się jedynie do uzyskiwanych efektów. W rzeczywistości i ten rodzaj grafiki jest nanoszony na płaskie, dwuwymiarowe powierzchnie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.