Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Prawa i obowiązki zarządcy nieruchomości
Kim jest zarządca nieruchomości?
Do niedawna wedle przepisów prawa zarządcą mogła być tylko osoba, która posiadała stosowną licencję wystawiona przez Federację Porozumienia Polskiego Rynku Nieruchomości. Fakultatywna licencja zarządcy jest dokumentem, który obowiązuje także i dziś – jednak w nieco innej formie. Stanowi ona bowiem dla wielu inwestorów potwierdzenie kompetencji zarządcy nieruchomości.Wielu zarządców zrzeszonych jest w biurach i firmach nieruchomości. Aby jednak samodzielnie zajmować się tą branżą niezbędnym jest założenie jednoosobowej działalności i wykupienie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej – wyjaśnia ekspert z firmy NAI Estate FellowsNieco podobnym, jednak różniącym się w pewnych fundamentalnych założeniach, jest stanowisko administratora nieruchomości. Zajmuje się on jedynie bieżącymi sprawami związanymi z prowadzeniem i zarządzaniem nieruchomością.
Zadania zarządcy nieruchomości
Zarządca nieruchomości odpowiada bezpośrednio przed właścicielem lub inwestorem. Przez to też zakres jego obowiązków może być bardzo różny. Najczęściej zarządca nieruchomości zajmuje się:- analizowaniem warunków rynku i ustalaniem stawek czynszowych,
- przygotowywaniem i wykonywaniem planów marketingowych,
- określaniem i rekomendacją możliwego ryzyka dotyczącego nieruchomości,
- dbaniem o status prawny nieruchomości,
- monitorowaniem wartości majątku inwestora i prowadzeniem działań na jego rzecz,
- sprawowaniem pieczy nad funkcjonowaniem całej nieruchomości,
- określaniem budżetu na prace remontowe i modernizacyjne oraz wprowadzanie ich w życie,
- kontrolą prowadzonej księgowości w obrębie nieruchomości.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana