reklama
1 września 2016

Kategoria:
Inne

Po co mi reklama? Korzyści płynące z działań promocyjnych
5 (100%) / 1 głosów

Po co mi reklama? Korzyści płynące z działań promocyjnych

Reklama dźwignią handlu – głosi stare powiedzenie, z którym trudno się nie zgodzić. Sukces każdego punktu sprzedażowego i usługowego zależy od tego, jak dużą ilość klientów zainteresuje się jego ofertą, a tylko dzięki dobrzej zaplanowanej promocji możliwe jest dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców.

Po co w ogóle reklama?

W ostatnich latach powstaje coraz więcej atrakcyjnych sklepów i salonów usługowych, a jednocześnie szalenie wzrasta konkurencja – zauważa nasz rozmówca z firmy K.O.T. Jedną z najczęstszych przyczyn niepowodzenia biznesu jest słaby marketing, czyli nieumiejętne stosowanie reklamy lub całkowita rezygnacja z działań promocyjnych. Tymczasem żaden, nawet najlepszy produkt nie sprzeda się sam, jeżeli klienci nie będą wiedzieli o jego istnieniu.

Wyjdź naprzeciw klientom

Najważniejszym elementem promocji jest widoczność. Przecież twoim celem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Aby twój idealny klient mógł cię odnaleźć, twój lokal musi wyróżniać z otoczenia i nie pozostawiać wątpliwości co do charakteru twojej oferty. Jeśli właśnie twoja reklama przyciągnie wzrok przechodnia, zyskujesz przewagę nad konkurencją i możliwość dalszego poprowadzenia obserwatora w kierunku transakcji.

Jak działa reklama zewnętrzna?

Fenomen reklamy zewnętrznej polega na tym, że oddziałuje ona na nieograniczoną ilość odbiorców, 24 godziny na dobę. Szyld, tablica czy podświetlany panel to bardzo trwałe nośniki, w przeciwieństwie np. do plakatów czy ulotek, które zwykle bardzo szybko trafiają do śmietników.

Tymczasem dobrze zaprojektowane szyldy zapadają w pamięć przechodniów nawet… nieświadomie. Jeśli odbiorca reklamy nie zdecyduje się odwiedzić twojej firmy jeszcze teraz, kiedy tylko zaistnieje taka potrzeba, przypomni sobie, że zna miejsce, w którym znajdzie niezbędną pomoc.

Reklama się opłaca, bo…

Sens działań promocyjnych istnieje wtedy, gdy inwestycja w reklamę się zwróci i przyniesie dodatkowe zyski – mówi ekspert z Pracowni Reklamy Wizualnej K.O.T. Dlatego wybierając metody i formy promocji swojego biznesu nie wahaj się korzystać z porady fachowców!

Dobrze zaprojektowana i świetnie wykonana reklama będzie nie tylko budziła zainteresowanie, ale też wzbudzi przyjemne emocje u odbiorcy, który już zawsze będzie pozytywnie kojarzył twoją markę, zaś reklama zewnętrzna to wg statystyk możliwość aż 3-krotnego zwrotu z inwestycji!