Budowanie wizerunku naszej firmy w oczach klientów jest rzeczą pierwszorzędnej wagi, jednakże zanim zbudujemy nasz wizerunek oparty na jakości świadczonych usług bądź oferowanych produktów, musimy zaistnieć w świadomości potencjalnych odbiorców. W początkowym okresie rozwoju firmy skuteczną formą marketingu są druki reklamowe. Zacznijmy od projektu naszej ulotki. Podczas projektowania naszego druku musimy zadać sobie pytanie czym charakteryzuje się grupa docelowa, do której zamierzamy dotrzeć, jakie wartości są dla niej ważne i w jaki sposób to co oferujemy może ją zainteresować. Pamiętajmy, aby krój pisma był przyjemny dla oka i czytelny, ale miejmy również na uwadze, że graficzny design powinien trafiać w upodobania grupy, do której kierujesz swoją reklamę. Podczas projektu warto pamiętać o takich elementach jak nagłówek, który powinien być odpowiednio duży i wyeksponowany. Dobre wrażenie zrobimy na odbiorcy jeżeli będzie wydrukowana na dobrej jakości papierze, takim na jakim drukuje
tomexsc.pl. Wizualne walory ulotki rosną, gdy zamieścimy na niej zdjęcia lub grafiki bardziej lub mniej bezpośrednio nawiązujące do naszej działalności. Jedno jest ważne - powinny budzić w potencjalnym kliencie pozytywne skojarzenia. Dobrze również, jeśli w wyraźny sposób na jej wierzchniej stronie zakomunikujemy odbiorcy jakąś formę promocji bądź okazji cenowej. Jeżeli zależy nam na przyciągnięciu uwagi specyficznej grupy odbiorców możemy zatrudnić profesjonalnego grafika. Wtedy wzrasta prawdopodobieństwo, że dzięki interesującemu designowi więcej osób będzie zainteresowanych naszą ofertą. Jest to szczególnie ważne w dużych miastach, gdzie mieszkańcy są wprost zasypywani rozmaitymi drukami reklamowymi. Kolejną kluczową kwestią powodzenia działań marketingowych w początkowym okresie rozwoju firmy jest odpowiedni kolportaż naszych ulotek. Swoje usługi w zakresie dystrybucji druków reklamowych świadczą również profesjonalne firmy, jednak gdy w początkowym okresie naszej działalności nie mamy na to środków finansowych, możemy wynająć do tego np. studentów. Istnieje jednak ryzyko, że kolportaż będzie przeprowadzony nierzetelnie przez nieuczciwe osoby. Może się nawet zdarzyć, że cały nakład zostanie zmarnowany. Warto więc polegać na sprawdzonych ludziach, którym również będzie zależało na naszym sukcesie, dlatego też można zadanie to powierzyć naszym pracownikom, lub też kolportować ulotki samemu. Z czasem jednak, kiedy nasze obroty nieco wzrosną, warto pomyśleć o fachowej firmie kolporterskiej. Aby sprawdzić skuteczność naszej kampanii za pomocą ulotek, możemy pytać klientów skąd dowiedzieli się o naszej firmie. Druk reklamowy w formie ulotki jest stosunkowo tanią i skuteczną formą promocji naszej firmy w początkowym okresie rozwoju. Ponadto jego korzyść polega na tym, że ulotka przez dłuższy czas znajduje się w obrębie wzroku i nie jest irytująca, jak reklamy i banery zamieszczane w sieci internetowej. Kiedy będziemy już mieli gotowy projekt, szeroką gamą usług drukarskich w zakresie materiałów reklamowych zajmuje się
tomexsc.pl.