Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na czym polega regeneracja silnika hydraulicznego?
Przede wszystkim – znajomość tematu
Jako że silniki hydrauliczne stosowane są powszechnie do napędzania różnego typu maszyn same występują w ogromnej ilości rodzajów i typów. W kontekście regeneracji silnika jest to bardzo istotne, bowiem inne będą uszkodzenia właściwe dla silnika stosowanego w mniejszych maszynach budowlanych, a inne dla silników w ciężkim sprzęcie górniczym. Podstawą jest zatem znajomość tematu i realiów rynkowych, czyli najczęściej stosowanych modeli silników hydraulicznych. Po wykryciu awarii tego komponentu i przekazaniu go firmie naprawczej – takie jak PHU Hydro‐Precyzja zajmującej się głównie silnikami typu SOK – fachowcy zajmują się w pierwszej kolejności analizą usterki. Na samym początku polega ona na zebraniu informacji od użytkownika maszyny. Do najpopularniejszych objawów awarii wśród mniejszych i tym samym mniej skomplikowanych jednostek należy przycinanie się obrotu, słaba siła obrotu w jedną ze stron – lub w obie strony – a także samoczynny obrót. Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być różne i różnie wówczas będzie przebiegała regeneracja silnika.Jak przebiega naprawa hydromotorów mniejszych maszyn budowlanych?
Jako że hydromotory napędzające mniejsze maszyny budowlane są z gruntu mniej skomplikowane ich naprawa jest w teorii także mniej skomplikowana i to jej tajniki warto poznać w pierwszej kolejności. Co ważne, właściwie każdy silnik hydrauliczny można w ten czy inny sposób naprawić. W przypadku mało skomplikowanych silników tłoczkowych uszkadza się najczęściej płyta półbrązowa, która steruje zaworkami – wystarczy ją wówczas wymienić na element nowy lub zregenerowany. Jeśli zaś chodzi o również popularne, napędzające mniejsze maszyny budowlane silniki rotacyjne, naprawa może być dużo bardziej skomplikowana. Czasem wystarczy wymiana niektórych części rotatora, ale jeśli dojdzie do wytarcia wewnętrznej części jego korpusu, wymaga to większej ilości czasu, przez co wzrasta także koszt naprawy związany z koniecznością regeneracji korpusu za pomocą maszyn do obróbki metali. W miażdżącej większości przypadków naprawa takiego hydromotoru nie przekracza jednak połowy jego wartości, a pozwala na znaczne zwiększenie żywotności silnika. Można wówczas mówić o drugiej młodości, bowiem odpowiednio naprawiony silnik hydrauliczny może nam posłużyć tak długo, jak od zakupu do momentu awarii – lub nawet dłużej.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana