Artykuł sponsorowany

Na co warto się zdecydować: reklama wielkopowierzchniowa czy citylight?

Na co warto się zdecydować: reklama wielkopowierzchniowa czy citylight?
Reklama outdoorowa to nieustannie jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia z przekazem do odbiorcy. Do wyboru mamy całkiem sporo jej wariantów, obecnie prym w tej dziedzinie wiodą jednak przede wszystkim billboardy (i podobne im formy reklamy wielkopowierzchniowej) oraz nieco nowsze, ale już sprawdzone rozwiązanie, jakim są citylighty. Która z tych dwóch opcji jest zaś najkorzystniejsza? Odpowiedź na to pytanie zależy tak naprawdę od wielu czynników, których korelacja w każdym przypadku potrafi być nieco inna.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji pod uwagę koniecznie trzeba wziąć budżet, jakim dysponujemy, ponadto określić docelową grupę odbiorców, a w związku z tym także zaplanować lokalizację, w której znajdzie się nasza reklama – radzi przedstawiciel poznańskiej firmy TechgrafQ, która ma w ofercie zarówno jeden, jak i drugi rodzaj nośnika.

Billboardy

Billboard (czyli w dużym skrócie: dużych rozmiarów tablica lub plakat) umieszczony może zostać zarówno w przestrzeni miejskiej, jak i przy drodze łączącej poszczególne miejscowości. W tej postaci dotrze przede wszystkim do osób zmotoryzowanych. Billboardy mocowane do usytuowanych w mieście budynków są oczywiście widoczne także dla przechodniów i użytkowników komunikacji miejskiej. Atutem billboardów zdecydowanie są ich wymiary, dzięki którym przekaz – zwłaszcza w przypadku dobrze zaprojektowanej grafiki – staje się dobrze widoczny. Pewnym minusem tego rozwiązania jest niestety jego ogromna popularność. Może się bowiem zdarzyć, że nasz billboard w zalewie całej masy reklam wielkopowierzchniowych pozostanie niezauważony w stopniu większym, niż byśmy sobie tego życzyli. Należy też pamiętać, że niektórzy odbiorcy z założenia niechętnie podchodzą do tej formy outdoorowej jako inwazyjnej i nieco zbyt nachalnej.

Citylighty

Odpowiedzią na ten problem mogą się okazać właśnie citylighty, czyli nieco mniejsze plakaty umieszczane w podświetlanych po zmroku gablotach. Są doskonale widoczne przez całą dobę, a przy tym znacznie łatwiej niż billboardy wtapiają się w tkankę miasta – o ile oczywiście nie postawimy np. na pomalowanie ram citylightu kontrastowym kolorem. W przeciwieństwie do billboardów ten rodzaj reklamy z powodzeniem zastosować można również pod dachem, np. w galeriach handlowych, kinach, na parkingach, lotniskach czy dworcach. Dzięki temu możliwe jest dotarcie do precyzyjnie zdefiniowanej grupy odbiorców, co pozwala uzyskać wysoki stopień skuteczności przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Rewelacyjnym pomysłem jest też wykorzystanie wiat przystankowych jako nośników reklamy w postaci właśnie citylightów. Powtarzalna co dzień ekspozycja na komunikat umieszczony w tego rodzaju miejscu sprzyja jego utrwaleniu i zbudowaniu pozytywnych skojarzeń z daną marką. Nie zapominajmy jednak, że nie każdy produkt czy usługa nadaje się do promowania w sposób, który nie dociera do osób nieposiadających własnego środka transportu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.