Artykuł sponsorowany

Logistyczna obsługa sklepów internetowych

Logistyczna obsługa sklepów internetowych
W obecnych czasach większość handlu przenosi się do Internetu, a sklepy działające w sieci z roku na roku odnotowują wzrost zakupów i coraz większą liczbę klientów. Kupowanie przez Internet opłaca się bowiem konsumentom; produkty często są tańsze, klient posiada większą możliwość wyboru, a ponadto towar zostaje mu dostarczony pod same drzwi. Jak wygląda zatem logistyczna obsługa sklepów internetowych? Czy należy ona do prostych zadań? Wraz z rozrastaniem się sklepu internetowego, rosnącą liczbą zamówień oraz klientów okazuje się, że nie jesteśmy już w stanie sami sprostać zadaniu, jakim jest prowadzenie e-sklepu. Wówczas nadchodzi moment, gdy powinniśmy zastanowić się nad zleceniem czynności wysyłania towarów zewnętrznej firmie. Zewnętrzny magazyn zajmie się fizycznym przyjmowaniem dostaw przez całą dobę, identyfikacją towarów przez skanowanie kodów kreskowych i tym samym dodawaniem ich do systemu magazynowego oraz rozłożeniem produktów w magazynie. Odpowiednie ułożenie towarów na półkach ma duże znaczenie dla organizacji pracy sklepu, pozwala bowiem łatwo i szybko znaleźć zamówione przez klientów produkty, co przekłada się na szybkość dostawy. Na rynku funkcjonują trzy modele logistycznej obsługi sklepów internetowych. Jakie?

Równy podział ról

Model podstawowy to taki, w którym sklep internetowy sam zarządza swoim magazynem i sprowadza towary od producentów orz dystrybutorów, z którymi współpracuje. W takim układzie zadaniem firmy logistycznej jest dostawa towaru z magazynu sklepu do odbiorcy. Klienci firm logistycznych, wybierający taki model, chwalą go sobie za przejrzystość podziału obowiązków oraz równy podział ról obu podmiotów. Jest to rozwiązanie szczególnie zalecane małym e-sklepom.

Gdy sklep się rozrasta

Drugi model współpracy między-sklepem, a firmą logistyczną polega na prowadzeniu obsługi magazynu e-sklepu przez operatora za pomocą sieci dystrybucyjnej, którą przesyłane są towary z magazynu do finalnego odbiorcy. Jest to schemat polecany w momencie wzrostu zapotrzebowania na powierzchnię magazynową lub w sytuacji, gdy ze względu na szeroki bądź specyficzny asortyment, e-sklep decyduje się przekazać usługę magazynowania w ręce wyspecjalizowanego operatora logistycznego. Obsługę logistyczną sklepów internetowych, dostosowaną każdorazowo do indywidualnych potrzeb klienta, proponuje na przykład cenione w branży centrum logistyczne DMT.

Na skróty

Ostatni model logistycznej obsługi sklepów internetowych zakłada odbiór przesyłki przez operatora z magazynu producenta lub importera, a następie dostarczenie jej bezpośrednio do finalnego odbiorcy, eliminując tym samym z łańcucha logistycznego magazyn e-sklepu. Takie rozwiązanie łączy się z najniższymi kosztami, a także z najmniejszą liczbą uszkodzeń przesyłek. Trzeba jednak pamiętać, że powinno być ono wypracowanym kompromisem pomiędzy e-sklepem, producentem oraz operatorem logistycznym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.