Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Logistyczna obsługa sklepów internetowych
Równy podział ról
Model podstawowy to taki, w którym sklep internetowy sam zarządza swoim magazynem i sprowadza towary od producentów orz dystrybutorów, z którymi współpracuje. W takim układzie zadaniem firmy logistycznej jest dostawa towaru z magazynu sklepu do odbiorcy. Klienci firm logistycznych, wybierający taki model, chwalą go sobie za przejrzystość podziału obowiązków oraz równy podział ról obu podmiotów. Jest to rozwiązanie szczególnie zalecane małym e-sklepom.Gdy sklep się rozrasta
Drugi model współpracy między-sklepem, a firmą logistyczną polega na prowadzeniu obsługi magazynu e-sklepu przez operatora za pomocą sieci dystrybucyjnej, którą przesyłane są towary z magazynu do finalnego odbiorcy. Jest to schemat polecany w momencie wzrostu zapotrzebowania na powierzchnię magazynową lub w sytuacji, gdy ze względu na szeroki bądź specyficzny asortyment, e-sklep decyduje się przekazać usługę magazynowania w ręce wyspecjalizowanego operatora logistycznego. Obsługę logistyczną sklepów internetowych, dostosowaną każdorazowo do indywidualnych potrzeb klienta, proponuje na przykład cenione w branży centrum logistyczne DMT.Na skróty
Ostatni model logistycznej obsługi sklepów internetowych zakłada odbiór przesyłki przez operatora z magazynu producenta lub importera, a następie dostarczenie jej bezpośrednio do finalnego odbiorcy, eliminując tym samym z łańcucha logistycznego magazyn e-sklepu. Takie rozwiązanie łączy się z najniższymi kosztami, a także z najmniejszą liczbą uszkodzeń przesyłek. Trzeba jednak pamiętać, że powinno być ono wypracowanym kompromisem pomiędzy e-sklepem, producentem oraz operatorem logistycznym.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana