Artykuł sponsorowany

Leasing samochodu używanego

Leasing samochodu używanego
Leasing to nowoczesny sposób finansowania zakupu samochodów dla firmy. Co ważne, przedmiotem leasingu mogą być nie tylko nowe samochody, ale także auta używane. Z artykułu dowiesz się, czy leasing aut używanych się opłaca i jakie musi spełniać warunki takie auta, aby być przedmiotem umowy leasingowej.

Nie tylko nowe

Większość przedsiębiorców sądzi, że przedmiotem umowy leasingowej mogą być wyłącznie nowe samochody. Ma to związek przede wszystkim z praktyką firm leasingowych, które zdecydowanie częściej podpisują umowy leasingowe na nowe auta. Nie jest to jednak wcale reguła. Dlatego – jeśli sfinansowanie nowego samochodu przez leasing jest dla nas niekorzystne ekonomicznie, wówczas możemy rozważyć  leasing auta używanego. To rozwiązanie ma wielu zwolenników, zwłaszcza gdy zdamy sobie sprawę, że auto po wyjeździe z salonu traci nawet kilkanaście procent swojej wartości.

Warunki leasingu samochodów używanych

Firmy leasingowe co prawda godzą się na leasing aut używanych, ale z pewnością nie pozwolą nam na zakup wiekowego wraku. Większość z firm działających na rynku nie finansuje bowiem pojazdów mających więcej, niż 4-6 lat. Często spotyka się praktykę, że suma wieku auta i czasu trwania umowy leasingowej nie może przekraczać 7-8 lat. To oznacza, że leasing samochodu używanego na pewno nie będzie umową na długie lata. Pamiętaj jednak, że po zakończeniu umowy możesz wykupić użytkowany przez siebie samochód, dlatego nie musi to być istotny problem.

Dostawca auta

W przypadku samochodów używanych firmy leasingowe przyglądają się również pochodzeniu auta. Najchętniej finansują samochody z dobrych komisów. Jeżeli chcemy wziąć leasing auto zza granicy albo od prywatnej osoby, podpisanie umowy może okazać się trudniejsze. Nie oznacza to wcale, że jest niemożliwe. Jednak na pewno nie każda firma zgodzi się na takie rozwiązanie. Ponadto, przed podpisaniem umowy powinniśmy też liczyć się z odrębną wyceną wartości auta przez rzeczoznawcę z firmy leasingowej.

Zalety leasingu samochodów używanych

Pamiętaj, że tak jak w przypadku tradycyjnego leasingu, przy leasingu auta używanego to leasingodawca odpowiada za rejestrację pojazdu, ubezpieczenie oraz dokonywanie serwisów i napraw. Przedsiębiorca musi jedynie opłacać leasing i tankować samochód. Co więcej, koszty leasingu można wrzucić w koszty prowadzenia działalności gospodarczej, dlatego jest to rozwiązanie szczególnie korzystne dla firm, które są zainteresowane korzyściami podatkowymi. Przypominamy, że przedsiębiorcy wybierający leasing operacyjny odliczą od podstawy opodatkowania kapitałową i odsetkową część raty leasingowej oraz bieżące opłaty, wynikające z użytkowania pojazdu. W świetle obecnych przepisów leasing pozwala też odliczyć podatek VAT (100% albo 50% w zależności od sposobu użytkowania auta). Dokładne zasady leasingu aut używanych i jego koszty  możecie sprawdzić np. na stronie firmy leasingowej GO-Leasing.

Wpłata wstępna

Oczywiście nie ma rozwiązań idealnych, a w przypadku leasingu aut używanych najbardziej dotkliwa jest wyższa, niż przy leasingu nowego auta, opłata wstępna. W przypadku nowych aut wynosi ona od 0-10%. Dla aut używanych to nawet 20-40% Pomimo tej opłaty, jeżeli uwzględnimy mniejszą wartość początkową używanego samochodu, to wciąż powinniśmy być do przodu w porównaniu z wzięciem w leasing nowego auta. Co więcej – bardziej będzie nam się opłacać wymienić auto na nowe za kilka lat, ponieważ nie straci tak szybko na wartości jak nowe auto (w ciągu pierwszych 3 lat auto z salonu może stracić nawet 30% swojej wartości). Dlatego, leasing samochodów używanych na pewno jest wart rozważenia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.