8 lutego 2019

Kategoria:
Inne

Jaki nadruk wykonać na namiocie reklamowym?
5 (100%) / 1 głosów

Jaki nadruk wykonać na namiocie reklamowym?

Namiot reklamowy to dobry pomysł na piknik, targi na świeżym powietrzu, zawody sportowe, wszelkiego rodzaju eventy, na których możemy zaprezentować działalność czy produkty naszej firmy. Nawet jeśli bezpośrednio nie sprzedajemy, warto, by potencjalni klienci zapamiętali, że spędzili miłą chwilę w namiocie, osłaniającym od deszczu, słońca czy wiatru i by utkwiło im w pamięci nasze logo. Jaki nadruk umieścić na namiocie, by zrealizować ten cel?

Po pierwsze, potrzebujemy namiotu dostosowanego do sytuacji, terenu i warunków pogodowych. Po drugie, łatwego w użytkowaniu. Ważna jest stabilność konstrukcji oraz czas rozkładania namiotu, zastosowanie lekkich „rurek”, które pozwolą szybko postawić namiot.  Prócz standardowych kształtów można też zamówić namioty dmuchane i namioty „dome”, o oryginalnym i finezyjnym kształcie. Tkanina z jakiej są wykonane  to impregnowany poliester, podwójnie powlekany, co zapewnia wodoodporność. Ściany łączymy z dachem specjalnymi ekspresami. Po sprawdzeniu użyteczności namiotu pozostaje wybór nadruku.

Nadruki na namiotach reklamowych wykonuje się w czterech technikach – wyjaśnia pracownik producenta namiotów imprezowych Konke – to druk termiczny, druk cyfrowy, sitodruk i sublimacja.

Wzór graficzny na namiocie reklamowym  

Projekt wzoru możemy przygotować sami bądź zlecić firmie, w której zamawiamy namiot. Warto skonsultować się z grafikiem. Nie zawsze to, co nam się wydaje efektowne w pliku, będzie się prezentować równie dobrze na powierzchni namiotu. Reklamy te zaliczamy już do reklamy wielkoformatowej, rządzi się innymi prawami niż grafika na wizytówce. Dobrą praktyką jest przesyłanie propozycji nadruku w plikach, na podstawie których dział graficzny przedstawia wizualizację nadruku na namiocie. Oczywiście, musimy zadbać o widoczność logo czy zdjęcia budzącego skojarzenie z naszą działalnością. Hasła reklamowe, jeśli w ogóle, powinny być krótkie, duża ilość tekstu się nie sprawdza, lepiej umieścić tylko adres strony internetowej. Dobrze się sprawdzają białe namioty z subtelnymi nadrukami  i namioty w intensywnych barwach.

Techniki nadruków na namiocie

W firmie Konke stosuje się wszystkie cztery techniki nadruku na namiotach, adekwatnie do życzenia klienta. Ostatnio popularna jest technologia sublimacji. Najpierw nadrukowuje się wybrany przez klienta wzór specjalnymi farbami sublimacyjnymi na papierze, a potem, w wysokiej temperaturze, termoprasy przekładają wzór na tkaninę namiotu. Zaletą sublimacji jest trwałe przenikanie farb do głębszej struktury włókna. Nadruk jest niemal niewyczuwalny w dotyku. Podkreśla się jego trwałość, odporność na warunki atmosferyczne, możliwość uzyskania dużej palety i intensywności kolorów.