Artykuł sponsorowany

Jak zaprojektować dobrą stronę internetową?

Jak zaprojektować dobrą stronę internetową?
Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie firmy we współczesnym świecie bez wykorzystania strony internetowej. Jest ona miejscem prezentowania oferty, ułatwia nawiązanie kontaktu między klientem a przedsiębiorstwem i stanowi ważny element budowania pozytywnego wizerunku firmy. Jak powinna być zaprojektowana dobra strona internetowa? Jakich błędów unikać?

Co musi się znaleźć na stronie internetowej?

Wchodząc na strony internetowe firm, zauważysz, że pewne elementy są podobne, nawet jeśli firmy te działają w zupełnie odmiennych branżach. Praktycznie wszędzie znajdziesz takie zakładki, jak: „O nas” („O firmie”), „Oferta”, „Portfolio” („Realizacje”) czy „Kontakt”. Dlaczego tak jest? Czy twórcom brak pomysłu na coś nowego? Taki dobór i układ treści jest podyktowany przyzwyczajeniami i potrzebami internautów. Twoja strona powinna dostarczać wiedzy o tym, kim jesteś i co robisz. Inaczej jej tworzenie mija się z celem. Za najważniejszą zakładkę uważa się „O mnie”, ponieważ tam nie tylko prezentujesz w skrócie zakres swojej działalności, ale też masz sposobność do pochwalenia się swoimi osiągnięciami, wiedzą i doświadczeniem, a także do wzbudzenia zaufania, bez którego trudno o przekonanie odwiedzającego do Twoich usług czy produktów.
Na dobrej stronie internetowej nie może zabraknąć przejrzystego menu, dzięki któremu użytkownik z łatwością będzie nawigował po Twojej witrynie – mówi specjalista z agencji reklamowej Arfa. – Jeśli masz dużo treści, dodaj wyszukiwarkę. Jej brak może sprawić, że osoba, która nie jest w stanie szybko znaleźć tego, co ją interesuje, wyłączy stronę i skieruje się do konkurencji.

Wygląd i treść dobrej strony internetowej

Wygląd strony internetowej powinien zachęcać do zapoznania się z nią . Nie może więc być przeładowana obrazkami, różnymi fontami i wielkościami oraz kolorami liter. Należy unikać elementów animowanych, ponieważ sprawiają one, że strona długo się otwiera, a w Internecie każdy oszczędza czas. Liternictwo warto ograniczyć do dwóch fontów. Lepszej czytelności sprzyja także dobór kolorów. Strona WWW nie powinna być pstrokata, bo światło ekranu dostatecznie męczy oczy. Badania wskazują, że najszybciej czyta się ciemnoszare litery na jasnym, również lekko szarym tle. Warto więc odejść nieco od czarnych liter na białym tle – te zarezerwowane są dla druku, ale na wyświetlaczach nie wyglądają tak dobrze. Jeśli chodzi o teksty, warto mieć na uwadze to, że w Internecie użytkownik nie czyta strony od deski do deski, a jedynie pospiesznie „skanuje” jej treść, szukając najistotniejszych informacji. Dlatego to, co najważniejsze, warto umieścić na samej górze. Akapity powinny być krótkie i mocno wydzielone. Ściana tekstu odstrasza! Warto stosować nagłówki, które nie tylko podnoszą czytelność, ale też sprzyjają pozycjonowaniu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.