zegar biurowy
20 czerwca 2016

Kategoria:
Inne

Jak wybrać zegar do biura lub kancelarii?
5 (100%) / 1 głosów

Jak wybrać zegar do biura lub kancelarii?

Zegar jest bardzo ważnym elementem aranżacyjnym w miejscu pracy. Widoczny i dobrze wyeksponowany, pomaga w planowaniu kolejnych zadań, a zatem ułatwia organizację dnia. W tych biurach i kancelariach, w których firma przyjmuje gości, estetyka zegara jest równie ważna jak jakość jego mechanizmu.

Podstawową zasadą podczas wyboru zegara do pomieszczeń reprezentacyjnych jest uwzględnienie ogólnej stylistyki, zgodnie z którą urządzono dane wnętrze – zaznacza nasz rozmówca z firmy Demus. Niedopuszczalne jest wieszanie kwarcowego zegara ściennego z elektronicznym cyferblatem w kancelarii umeblowanej antykami, czy meblami stylizowanymi na stare, tak jak klasyczny zegar stojący z wahadłem nie będzie komponował się z nowoczesnym wnętrzem.

Zegary do klasycznego gabinetu

Klasyczne aranżacje preferowane są przede wszystkim w poważnych kancelariach, gdzie wymagana jest praca w pełnym skupieniu, a spotkania z klientami mają bardzo poważny charakter. W takich biurach królują ciężkie sprzęty drewniane, fotele ze skórzanymi obiciami oraz pokaźne biblioteki. Idealnym dopełnieniem takiego wystroju będzie zegar wykonany z drewna w kolorystyce komponującej się z resztą mebli.

Można sięgnąć zarówno za solidny czasomierz stojący w drewnianej skrzyni, bądź nieco mniejszy zegar w skrzyni wiszącej. Tradycyjny mechanizm z wahadłem i stonowanym kurantem z pewnością doda miejscu jeszcze więcej szyku. Innym rozwiązaniem, które można stosować jednocześnie z mechanicznym zegarem w drewnie, jest elegancki zegarek kominkowy. Jego dyskretna obecność doda kancelarii wytwornej, subtelnej elegancji, jeśli umieścimy go np. na komodzie.

Zegar do nowoczesnego biura

W tych wnętrzach, których stylistyka stawia na nowoczesną funkcjonalność i minimalizm, o wiele lepiej sprawdzą się niewielkie, lekkie zegary ścienne z mechanizmem kwarcowym. Przede wszystkim nie wymagają one nakręcania, a bateria napędzająca ich wskazówki pozwala na beztroskie korzystanie przez bardzo długi czas.

Wybierając ścienny zegar kwarcowy do miejsca pracy warto zwrócić uwagę przede wszystkim na wielkość tarczy i to, czy jest ona czytelna. Najlepiej sprawdzi się tutaj prosty cyferblat z dokładnymi oznaczeniami oraz czarne wskazówki na jasnym tle – radzi ekspert ze sklepu internetowego ADLER-Zegary. Jeśli zależy nam na wprowadzeniu do biura odrobiny ekstrawagancji, możemy bez skrępowania przebierać w różnych kolorach obudów i w rozmaitych kształtach.

Bez względu na przyjętą stylistykę wnętrza i osobiste upodobania w dzisiejszej ofercie każdy z pewnością znajdzie zegar odpowiedni dla siebie. Podejmując ostateczną decyzję pamiętaj, że zegar ma podobać się i służyć przede wszystkim tobie i to przez długie lata, dlatego warto wybierać zgodnie z własnym gustem!