gadzet-reklamowy
12 września 2016

Kategoria:
Inne

Jak wybrać idealny gadżet reklamowy dla firmy?
5 (100%) / 2 głosów

Jak wybrać idealny gadżet reklamowy dla firmy?

Drobny podarunek może przynieść większą korzyść niż kosztowna kampania reklamowa. Szczególnie jeśli ofiarujemy Klientowi coś, z czego będzie na co dzień korzystał. Dzięki temu zbudujemy dobre relacje stosunkowo niskim kosztem. Jak jednak wybrać gadżet reklamowy, który z miejsca nie trafi do kosza albo zakurzonej szuflady?

Ponad 80% firm korzysta z gadżetów reklamowych do wspierania działań marketingowych. Są to zarówno małe, lokalne biznesy, jak i międzynarodowe korporacje. Zanim zdecydujemy się na tę formę promocji, powinniśmy jednak starannie wybrać rodzaj gadżetu, który sygnujemy logo naszej firmy. W przeciwnym razie nasza kampania nie przyniesie żadnych korzyści wizerunkowych, a pieniądze z budżetu marketingowego zostaną wyrzucone w błoto.

Zastanów się, kogo chcesz obdarować

Gadżety reklamowe możemy ofiarować Klientom, partnerom biznesowym albo pracownikom naszej firmy. Każda z tych grup będzie oczekiwała czegoś innego. Gadżety mogą być symboliczne albo funkcjonalne. Warto jednak, by każdy z nich kojarzył się z działalnością obdarowującej firmy. Jeżeli prowadzimy firmę kreatywną, najlepiej ofiarować coś pomysłowego. Może to być na przykład pendrive w kształcie naszego produktu. Liczy się nie tylko rodzaj gadżetu, ale także sposób jego wykonania. Jeśli zależy nam na budowaniu zaufania do marki, w dobrym tonie będzie prezent w eleganckiej oprawie, taki jak np. firmowy kalendarz.

Kiepski gadżet to żadna reklama

Bez względu na to, co chcemy podarować, ważne jest, żeby gadżet był dobrze wykonany. Jednorazowe buble albo długopisy, które rozlewają tusz nie przekonają nikogo, że naszej firmie warto zaufać. Szczególnie istotne jest dbanie o wysoką jakość gadżetów dla partnerów biznesowych. W przypadku, gdy wręczamy standardowe prezenty, takie jak np. pióra albo kalendarze, warto zadbać też o jakość pudełka. Ładnie opakowany prezent będzie odebrany jako bardziej wartościowy.

Uwzględnij porę roku

Przy wyborze gadżetów reklamowych znaczenie ma też pora roku. Jesienią zawsze przydatne będą gadżety, takie jak: parasole, szaliki czy płaszcze przeciwdeszczowe. Latem najlepiej sprawdzają się czapeczki chroniące przed słońcem, leżaki, piłki plażowe i parasole słoneczne.

Na podsumowanie trzeba wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy. Gadżet reklamowy to prezent, dlatego warto postawić się w sytuacji osoby obdarowywanej. Jak czulibyśmy się po otrzymaniu długopisu z kiepskiego plastiku, który wypisze się po jednym dniu albo cieknącego termosu? Na pewno nie chcielibyśmy współpracować z taką firmą. Dlatego, przed zamówieniem gadżetów reklamowych, powinniśmy dobrze zastanowić się, co może spodobać się naszym Klientom.

Inspiracji i ciekawe wzory gadżetów reklamowych znajdziecie między innymi na stronie Drukarni Fortis.