Artykuł sponsorowany

Jak się przygotować do udziału w targach?

Jak się przygotować do udziału w targach?
Udział w targach to jedna z najskuteczniejszych metod promowania własnej firmy – a zarazem jedna z najtrudniejszych, gdyż wymagająca dużo energii, dobrej organizacji i pewnych nakładów finansowych. Jak przygotować się do targów, by okazały się one dla nas dobrą inwestycją?

Po pierwsze – obierz sobie cel

Istnieją trzy główne cele, dla których warto brać udział w targach – prezentacja naszej firmy lub nowego produktu, poszerzanie bazy kontaktów biznesowych oraz zdobywanie nowych kontraktów. Przygotowując się do targów warto zastanowić się, jaki efekt byłby dla nas najbardziej pożądany. Jeśli nasza firma jest znana w branży i nie może narzekać na brak zainteresowania, możemy z dużym powodzeniem skupić się na prezentacji produktów – nie oznacza to jednak, że powinniśmy ignorować pozostałe cele. Równie dobrze możemy nastawić się na realizację ich wszystkich w równym stopniu, wymagać to on nas będzie jednak znacznie większego zaangażowania, a także prawdopodobnie większych nakładów finansowych.

Po drugie – wybierz odpowiednie targi

Targów odbywających się w Polsce jest mnóstwo – towarzyszą one praktycznie każdej branży, od motoryzacji, przez książki, po jubilerstwo. Niektóre eventy tego rodzaju posiadają już wyrobioną markę i każdego roku ściągają do siebie największą ilość uczestników i gości. Inne są znacznie mniejsze, bardziej lokalne. Prestiż ma oczywiście swoją cenę i za możliwość zaprezentowania się na największych targach zapłacimy więcej, niż za udział w imprezie nie tak znanej i rozreklamowanej. Warto zastanowić się, co pozwoli nam skuteczniej osiągnąć cele, które sobie postawiliśmy – udział w jednych, dużych targach raz na rok, czy zaprezentowanie się na kilku mniejszych. Dobrym posunięciem będzie również sprawdzenie, jakie firmy pojawią się na targach – dzięki temu będziemy lepiej przygotujemy się do realizacji naszego celu, np. będziemy w stanie stwierdzić, czy znajdziemy tam firmę, z którą warto będzie nawiązać współpracę.

Po trzecie – zaprezentuj się

Jak cię widzą, tak cię piszą – to stare przysłowie powinno nam towarzyszyć w przygotowaniach do targów. Organizatorzy najczęściej udostępniają każdemu wystawcy pewne elementy zabudowy pozwalające na organizację stoiska, jednak trudno będzie nam przykuć z ich pomocą uwagę klientów i partnerów. Rozwiązaniem będzie przygotowanie własnego stanowiska – przydatne staną się wtedy usługi firm, zajmujących się profesjonalnym projektowaniem i konstruowaniem zabudowy targowej, takich jak AA Studio Kombiko. Dzięki temu nasze stoisko będzie nie tylko się wyróżniać, ale również może zyskać dodatkowe funkcjonalności.

Po czwarte – promuj się przed targami

Targi to imprezy zamknięte, przeznaczone dla zainteresowanych firm i klientów, którzy wcześniej wykupią możliwość udziału w nich. Jeśli chcemy przyciągnąć klientów powinniśmy zadbać o to, by dowiedzieli się oni o nas przed targami. W tym celu wykorzystujmy wszystkie możliwe kanały – stronę internetową naszej firmy, profile na portalach społecznościowych. Organizatorzy sami często udostępniają odwiedzającym informacje o uczestnikach targów, powinniśmy dokładnie dowiedzieć się, jak możemy wykorzystać tę możliwość, jakie informacje przekazać za ich pośrednictwem.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.