Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Ewakuacyjna komunikacja głosowa w hotelach i wieżowcach w myśl wymagań dyrektywy 305/2011 ("ratowanie w inny sposób")
Czym są Ratunkowe Systemy Komunikacji Głosowej?
Obowiązująca Dyrektywa mówi o opuszczaniu obiektu lub uratowaniu osób, które przebywają w budynku. Szczególnie trudne jest samodzielne opuszczanie budynków wysokościowych oraz budynków rozległych, na przykład hoteli wznoszonych w dużych miastach, czy potężnych biurowców. Według obowiązujących przepisów osoby zagrożone muszą mieć możliwość natychmiastowego wezwania pomocy, a ratownik musi wiedzieć, gdzie znajdują się osoby potrzebujące wsparcia. W budynkach wysokich i rozległych stosowane są Ratunkowe Systemy Komunikacji Głosowej.Jak działa Ratunkowy System Komunikacji Głosowej?
By omówić działanie systemów, które służą do komunikacji głosowej w razie zagrożenia, przyjrzymy się systemowi VIGIL OmniCare z oferty firmy BEL AQUSTIC z Gdańska. VIGIL OmniCare pozwala łączyć ze sobą w jednym obwodzie monitorowanej pętli połączeniowej kilka elementów:- system komunikacji ratunkowej dla osób niepełnosprawnych,
- system telefonów pożarowych lub ratunkowych,
- system alarmów toalet dla osób niepełnosprawnych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana