Artykuł sponsorowany

Ewakuacyjna komunikacja głosowa w hotelach i wieżowcach w myśl wymagań dyrektywy 305/2011 ("ratowanie w inny sposób")

Ewakuacyjna komunikacja głosowa w hotelach i wieżowcach w myśl wymagań dyrektywy 305/2011 ("ratowanie w inny sposób")
Europejska Dyrektywa Budowlana 305/2011 obowiązuje we wszystkich krajach Unii. W pierwszym załączniku, czyli podstawowych wymaganiach dotyczących obiektów budowlanych czytamy, że obiekty budowlane muszą być zaprojektowane i wykonane w taki sposób, by w przypadku wybuchu pożaru osoby znajdujące się wewnątrz mogły opuścić obiekt lub być uratowane w inny sposób. A co warto wiedzieć o komunikacji głosowej w hotelach i wieżowcach?

Czym są Ratunkowe Systemy Komunikacji Głosowej?

Obowiązująca Dyrektywa mówi o opuszczaniu obiektu lub uratowaniu osób, które przebywają w budynku. Szczególnie trudne jest samodzielne opuszczanie budynków wysokościowych oraz budynków rozległych, na przykład hoteli wznoszonych w dużych miastach, czy potężnych biurowców. Według obowiązujących przepisów osoby zagrożone muszą mieć możliwość natychmiastowego wezwania pomocy, a ratownik musi wiedzieć, gdzie znajdują się osoby potrzebujące wsparcia. W budynkach wysokich i rozległych stosowane są Ratunkowe Systemy Komunikacji Głosowej.

Jak działa Ratunkowy System Komunikacji Głosowej?

By omówić działanie systemów, które służą do komunikacji głosowej w razie zagrożenia, przyjrzymy się systemowi VIGIL OmniCare z oferty firmy BEL AQUSTIC z Gdańska. VIGIL OmniCare pozwala łączyć ze sobą w jednym obwodzie monitorowanej pętli połączeniowej kilka elementów:
  • system komunikacji ratunkowej dla osób niepełnosprawnych,
  • system telefonów pożarowych lub ratunkowych,
  • system alarmów toalet dla osób niepełnosprawnych.
Do wyboru mamy dwa panele interkomu ratunkowego. Panel standardowy jest wyposażony w przycisk wezwania pomocy – jego naciśnięcie natychmiast łączy z operatorem. Panel jest stale monitorowany. Panele zaawansowane mają większe wymiary i posiadają dodatkowe napisy językiem Braill'a. Gdy aktywujemy panel, możemy wyciszyć jednocześnie lokalny głośnik DSO oraz zapalić światło. Telefony pożarowe, które stanowią kolejny element systemu, są instalowane w strefach obejmujących klatki schodowe i drogi ewakuacyjne. System alarmów toalet dla osób niepełnosprawnych może być instalowany jako system całkowicie niezależny lub jako część OmniCare. W specyfikacji systemu możemy dokładnie zapoznać się z zasadami działania systemu, a także dokładnie poznać konstrukcję i sposób działania centrali sterującej, czy paneli zewnętrznych, a nawet przeczytać o połączeniach kablowych w systemie oraz podstawowym i rezerwowym zasilaniu. Na koniec warto dodać, że na rynku dostępne są nie tylko systemy dedykowane dużym, nowoczesnym budynkom. Znajdziemy także systemy przeznaczone do mniejszych instalacji w budynkach o starej strukturze okablowania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.