5 czerwca 2017

Kategoria:
Inne

Druk wielkoformatowy w reklamie. Metody zastosowania
5 (100%) / 2 głosów

Druk wielkoformatowy w reklamie. Metody zastosowania

Każdy osoba prowadząca działalność gospodarczą zdaje sobie sprawę ze znaczenia reklamy. Dobry marketing pomaga przyciągnąć klientów – komunikuje o naszym istnieniu i zachęca do odwiedzin, co w naturalny sposób generuje zainteresowanie produktami i usługami. Obecny poziom wiedzy i technologii stwarza olbrzymie możliwości w zakresie doboru rozmaitych form reklamowych. Jedną z nich stanowi druk wielkoformatowy.

Na czym to polega?

Jak sama nazwa wskazuje, technologia solwentowego druku wielkoformatowego pozwala uzyskać wydruki w dużym formacie. Mogą być to między innymi różnego typu plakaty, afisze, postery, fotografie bądź mapy.

W sensie ściśle reklamowym, druk wielkoformatowy znajduje zastosowanie wówczas, gdy chcemy zagospodarować powierzchnię bilboardu, wykonać szyld, baner czy tablicę reklamową. Może być też wykorzystywany przy aranżacji wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń, dekorowaniu przystanków komunikacji miejskiej, mocowaniu na stojakach, kasetonach, roll-up’ach bądź potykaczach, a nawet przy oklejaniu samochodów – objaśnia ekspert agencji reklamy GKR-Group z Wrocławia, świadczącej usługi profesjonalnego druku wielkoformatowego.

Dobry wydruk, czyli jaki?

Choć druk wielkoformatowy to wciąż technologia stosunkowo nowa, z uwagi na swoją uniwersalność zyskuje coraz szersze grono zwolenników. Na rynku znajdziemy wiele konkurujących ze sobą firm, które wykonują wydruki według indywidualnych zleceń. Wymiary realizacji wielkoformatowych sięgają 10 metrów długości, w związku z czym są dostrzegane nawet z dalszych odległości. O jakości (wyrazistości) obrazu przesądza między innymi jego rozdzielczość. Istotną rolę odgrywa też materiał wykonania. Najlepiej, gdy do produkcji druku wielkoformatowego wykorzystywany jest materiał ekologiczny, nie wydzielający specyficznych zapachów (chodzi przede wszystkim o tusze). Ma to znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy dany przekaz reklamowy znajduje się wewnątrz pomieszczeń. Właściwie dobrany druk wielkoformatowy będzie traktowany nie tylko w kategoriach dobrej reklamy, ale też jako element nadający danemu miejscu tożsamości i stylu.