Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto zlecić wykonanie zewnętrznego audytu?

Dlaczego warto zlecić wykonanie zewnętrznego audytu?
Każdy przedsiębiorca – niezależnie od rozmiaru swej firmy oraz rodzaju działalności – zadaje sobie pytania o to, czy jego firma działa sprawnie, co należy w niej zmienić, a co poprawić, by uzyskiwać coraz lepsze wyniki finansowe i zjednać sobie klientów. W wielu przypadkach odpowiedzi nie są tak oczywiste, jak można było się spodziewać – czasem nawet niepozorne czynniki mogą przesądzać o sukcesie lub porażce. Jedną z form sprawdzenia, które z nich decydują o być albo nie być firmy, są audyty zewnętrzne.

Czym jest audyt zewnętrzny?

Audytami zewnętrznymi nazywamy przeprowadzane przez zespół ekspertów badania, których zadaniem jest ocena funkcjonowania danej firmy, instytucji, produktu etc. – badanie to może mieć charakter kompleksowy i dotyczyć wszelkich kwestii związanych z funkcjonowaniem firmy, lub tylko pewnych wybranych aspektów, np. księgowości lub administracji. W odróżnieniu od audytu wewnętrznego, przeprowadzanego zazwyczaj w dużych firmach, posiadających wiele oddziałów, audyt zewnętrzny wykonywany jest przez osoby, które nie posiadają żadnego związku z firmą będącą przedmiotem badania. Jakie są zalety takie rozwiązania?

Zalety przeprowadzenia audytu zewnętrznego

Jednym z głównych powodów, dla którego firmy decydują się na przeprowadzenie audyty właśnie w takiej formie, jest jego wysoka rzetelność i obiektywność w ocenie działalności przedsiębiorstwa. - Zatrudniając niezależny audytorów mamy znacznie większe szanse na wykrycie nieprawidłowości, na które osoby związane na co dzień z firmą nie zwróciłyby uwagi lub nawet zataiły ich występowanie – wyjaśnia pani Katarzyna Wawrzynek z Biura Prawniczo-Księgowego Krystyna i Katarzyna Wawrzynek – Niezależny ekspert nie ma żadnych powodów, by zachowywać w tajemnicy wady przyjętego przez nas systemu funkcjonowania firmy. Bardzo istotnym atutem audytów zewnętrznych jest fakt, że przeprowadzają je osoby posiadające bardzo duże doświadczenie, zdobyte podczas wykonywania podobnych zleceń dla wielu różnych firm. Z tego powodu są one dużo skuteczniejsze, niż te przeprowadzane przez audytorów wewnętrznych, które nie mają praktycznego odniesienia do sytuacji w innych firmach. Last but not least – audyty zewnętrzne są tańsze w przeprowadzeniu, gdyż nie płacimy audytorom pełnej pensji, lecz jedynie pokrywamy koszty wykonania konkretnej usługi. Czy w takim razie ta forma audytu ma jakieś wady? Jako najpoważniejszy ich mankament wymienić można przede wszystkim to, że audytorzy nie znają specyfiki firmy, dla której przeprowadzają badania – może to do pewnego stopnia wpłynąć na ich ocenę sytuacji. Dodatkowo korzystając z tego rozwiązania nie mamy sposobności stałego monitorowania i oceny procesów przeprowadzanych przez przedsiębiorstwo.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.