kurs-angielskiego-dla-dzieci
14 czerwca 2018

Kategoria:
Inne

Dlaczego warto zapisać dziecko na kurs języka angielskiego?
5 (100%) / 1 głosów

Dlaczego warto zapisać dziecko na kurs języka angielskiego?

O roli języka angielskiego w życiu współczesnego świata można mówić dużo – o tym, że jest drugim najpowszechniej stosowanym językiem świata, oficjalnym językiem dyplomacji i najwygodniejszym sposobem komunikowania się między sobą ludzi różnych narodowości. Jest również podstawowym językiem obcym nauczanym w szkołach. Czy jednak uczestnictwo w lekcjach szkolnych pozwala opanować angielszczyznę w zadowalającym stopniu? W wielu przypadkach nie. Alternatywą jest posłanie młodego ucznia na kurs do szkoły językowej. Dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie?

Korzyści ze znajomości języka

Zanim omówimy korzyści płynące z uczestnictwa w kursach językowych, zobaczmy dlaczego w ogóle warto znać angielski. Znajomość mowy Szekspira jest traktowania nie jako dodatkowy atut, lecz standardowa umiejętność, którą każdy człowiek ze średnim wykształceniem powinien posiadać przynajmniej na podstawowym, komunikatywnym poziomie.

 Jest to wymóg nie tylko pracodawców, którzy często współpracują z zagranicznymi partnerami i klientami, ale również czasów, w których żyjemy – mówi przedstawiciel szkoły językowej Top School Na co dzień stykamy się z obcokrajowcami, jeździmy na zagraniczne wycieczki, korzystamy z anglojęzycznych źródeł informacji oraz kultury. Jeśli chcemy, by nasze dziecko dobrze radziło sobie w życiu codziennym i zawodowym, i było na bieżąco, język angielski będzie niezbędnym narzędziem do tego.

Dlaczego warto wybrać kurs?

Wielu rodziców wychodzi z przekonania, że zajęcia w szkole, do której codziennie chodzi ich dziecko w pełni wystarczą, by opanować język angielski. Jest to przekonanie całkowicie błędne i to z kilku powodów. Przede wszystkim – w większość szkół nauka angielskiego rozpoczyna się dopiero w czwartej klasie, czyli w czasie, kiedy możliwości nauki nowego języka zaczynają spadać. Każde dziecko ma naturalną skłonność do uczenia się języka poprzez naśladowanie, która jednak słabnie wraz z wiekiem – im później dziecko rozpocznie naukę, tym większe trudności mu ona sprawi. Kolejna sprawa to fakt, że program nauki w szkołach dotyka jedynie podstaw i jest układany tak, by uzyskać jak najbardziej wyrównane rezultaty – uczniowie z większym potencjałem nie mają szans wybić się ponad przeciętność pod okiem nauczycieli. Ostatnia kwestia dotyczy sposobu realizowania programu – klasy są duże, a zatem nauczyciel nie ma fizycznej możliwości, by podejść do każdego ucznia indywidualnie.

Kwestie te nie dotyczą kursów językowych prowadzonych przez specjalistyczne szkoły: naukę w nich mogą rozpocząć dzieci, które jeszcze nawet nie uczęszczają do podstawówki, zaś zajęcia nastawione są na osiąganie konkretnych rezultatów, nie zaś „odhaczenie” kolejnych punktów z programu. Ponadto lekcje prowadzone są w niewielkich grupkach, kompletowanych tak, żeby wszyscy uczniowie byli na mniej więcej tym samym poziomie – to pozwala lepiej dopasować program zajęć do ich możliwości. Bardziej wymagający uczniowie mogą również brać udział w lekcjach indywidualnych, w czasie których cała uwaga nauczyciela jest poświęcona tylko im.