zetony-do-wozkow
18 lipca 2018

Kategoria:
Inne

Dlaczego warto podarować klientom żetony do wózka sklepowego
5 (100%) / 2 głosów

Dlaczego warto podarować klientom żetony do wózka sklepowego

Zakupy w dużych sklepach – marketach i dyskontach – to dla nas dzisiaj standard. Kiedy zaczęły pojawiać się w naszym kraju, część klientów była nastawiona sceptycznie, jednak bardzo szybko przekonaliśmy się wszyscy, że opłaca się raz na pewien czas zrobić większe zakupy w takim właśnie sklepie. Większość produktów, które można przechowywać dłużej, dostępne są w niższych cenach, niż w osiedlowych sklepikach, a niektóre produkty znajdziemy wyłącznie w większych jednostkach. Te jednostki rywalizują ze sobą i walczą o klientów. Zachęcają kolorowymi gazetkami, reklamami w mediach, czy kartami lojalnościowymi. Co jeszcze mogą zrobić markety i dyskonty, by przyciągnąć do siebie klientelę? – Przygotowaliśmy ciekawą propozycję.

Żeton zawsze pod ręką

Klientów marketów możemy podzielić na dwie grupy pod względem robionych zakupów i pieniędzy pozostawianych w sklepie: na tych, którzy robią duże zakupy raz na jakiś czas, np. raz w tygodniu i na tych, którzy wybierają się do sklepów często, po produkty, które są im w danym momencie potrzebne. Pierwsza grupa klientów to zwykle osoby, które na zakupy wybierają się samochodem w towarzystwie kogoś z rodziny lub wręcz całą rodziną. Druga grupa to osoby, które mieszkają blisko marketów, w których zostawiają swoje pieniądze i lubią piesze wycieczki po zakupy. Każdemu klientowi od czasu do czasu zdarza się stanąć przed sklepowymi wózkami, zajrzeć do portfela i stwierdzić, że nie ma odpowiedniej monety. Jeśli mamy garstkę drobnych, możemy próbować się z kimś zamienić… ale jeśli w portfelu mamy jedynie duży banknot, albo należymy do tych, którzy preferują płatność kartą, często wycofujemy się z zakupów i wybieramy się w inne miejsce. Markety mogłyby przyciągać swoich klientów drobnym podarunkiem w postaci plastikowego lub metalowego żetonu, który zawsze będzie pod ręką. Przykład? Plastikowy żeton w specjalnej obudowie, który razem tworzą ciekawy brelok do kluczy.

Klienci lubią podarunki

Reklamy zalewają nas z każdej strony, widzimy je w prasie, w telewizji, przesłaniają nam strony Internetowe, zajmują miejsce w skrzynkach mailowych, mijamy je na ulicy. Reklam jest tak wiele, że czasem przestajemy je zauważać. Mijamy ogromny bilbord, spoglądamy na niego, ale kiedy chwilę później ktoś zapytałby nas, co się na nim znajdowało – nie mamy pojęcia. Gadżety reklamowe w formie upominków to doskonałe rozwiązanie, by przyciągnąć do siebie klientów. Paradoksalnie częściej stawiają na nie firmy, z których usług korzystamy rzadko, np. firmy produkujące stolarkę okienną, czy rolety. Dostajemy od nich długopisy, magnesy, czy nawet kubki – mówi nam przedstawiciel producenta breloków reklamowych WISplast z Gdyni. Długopisy lądują gdzieś na dnie szuflad, mało kto ma ochotę przykleić na lodówkę reklamę firmy produkcyjnej, a kubki nie pasują do naszych domowych kolekcji. Breloki z żetonami do wózków sklepowych to rozwiązanie nieco inne, ciekawe, w Polsce rzadko spotykane. Ładny brelok może przypominać klientowi o ulubionym sklepie i zachęcić do zakupów. Dla sklepu jest to nieduży koszt, za to zysk może być całkiem spory.