prawnik
3 grudnia 2018

Kategoria:
Inne

Czym zajmują się kancelarie prawne?
5 (100%) / 3 głosów

Czym zajmują się kancelarie prawne?

Kancelarie adwokackie działają w różnych obszarach prawa, świadcząc usługi dla klientów indywidualnych, firm oraz instytucji publicznych. Wyspecjalizowani prawnicy dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu mogą realizować dowolne sprawy, zapewniając jednocześnie najwyższą jakość usług. Swoim klientom gwarantują bezpieczeństwo prawne i pomoc w rozwiązywaniu ich problemów.

Obsługa klientów indywidualnych

Kancelarie adwokackie obsługują klientów indywidualnych, oferując im kompleksowe wsparcie w najtrudniejszych sytuacjach dotyczących różnych dziedzin prawa. Zajmują się prawem cywilnym, karnym, rodzinnym, administracyjnym czy prawem pracy.
Przykładowe rodzaje usług:

  • udzielanie porad prawnych,
  • obrona osób podejrzanych/oskarżonych w postępowaniach przygotowawczych oraz na etapie sądowym,
  • sporządzanie pozwów, pism procesowych, umów i wniosków,
  • reprezentowanie klientów przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi i organami administracyjnymi.

Nie da się jednoznacznie określić zakresu usług z racji różnorodności problemów prawnych. Najważniejsze to potrafić znajdować nieszablonowe rozwiązania i samodzielnie kształtować praktyki w płaszczyznach, gdzie nie ma jeszcze utartych schematów – komentuje nasz ekspert z Kancelarii Adwokackiej Adwokat Olgi Zubrzyckiej-Staniczek.

Doświadczone kancelarie prawne pomagają nawet w najmniej standardowych sytuacjach i gwarantują wsparcie na każdym etapie prowadzonej sprawy.

Obsługa działalności gospodarczych

Na usługi kancelarii adwokackich mogą również liczyć podmioty gospodarcze. Adwokaci proponują im kompleksową obsługę prawną wraz z fachowym doradztwem i opiniowaniem sytuacji zachodzących w firmie. Kancelarie adwokackie zajmują się m.in. prawem pracy, prawem spółek oraz sprawami gospodarczymi.
Pomoc prawna dla firm dotyczy np.:

  • sporządzania umów i innych dokumentów prawnych,
  • udzielania odpowiedzi na pytania prawne w postaci opinii prawnych, a także telefonicznie lub mailowo,
  • pomocy w negocjacjach handlowych,
  • udziału w spotkaniach z klientem,
  • reprezentacji w postępowania sądowych i przed organami podatkowymi,
  • sporządzania pism procesowych, w tym pozwów, zażaleń, apelacji, a także wniosków egzekucyjnych,
  • zakładania spółek handlowych i ich rejestracji,
  • prowadzenia działań zmierzających do odzyskania należności klienta.

Obsługa instytucji publicznych

Obsługa prawna instytucji publicznych, w tym instytucji państwowych i samorządowych, dotyczy wszystkich aspektów ich działalności. Zakres prowadzonych działań może dotyczyć m.in. własności intelektualnej, prawa budowlanego, prawa oświatowego czy finansów publicznych. Aby przekonać się, na jaką pomoc możemy liczyć, powinniśmy skontaktować się z wybraną kancelarią i umówić się na spotkanie.