Artykuł sponsorowany

Czym się kierować przy zakupie kawalerki?

Czym się kierować przy zakupie kawalerki?
Często na pierwsze mieszkanie wybierana jest kawalerka. Podyktowane jest to zarówno możliwościami finansowymi (młodej osoby często nie stać na zakup większego mieszkania), jak i potrzebami (osoby dopiero usamodzielniające się często nie mają rodziny ani partnerów). To duży wydatek i duża zmiana w życiu. Jakie aspekty należy wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji?

Po pierwsze – dogodna lokalizacja!

Lokalizacja to punkt, który należy wziąć pod uwagę przy zakupie każdego mieszkania – nie tylko kawalerki. Wnętrze zawsze można dostosować do swoich potrzeb, ale otoczenia nie. Dlatego najbliższa okolica – sklepy, węzły komunikacyjne, przystanki, apteki, tereny rekreacyjne, lokale gastronomiczne i usługowe, ośrodki kulturalne – musi być wybrana z namysłem. Od lokalizacji zależy komfort życia codziennego. Ona decyduje, ile czasu spędzimy w drodze z i do pracy. Długie dojazdy są uciążliwe i zabierają cenny czas. Podobnie jest ze źle zorganizowaną infrastrukturą – brak miejsc parkingowych czy mało przestrzeni między budynkami na dłuższą metę będą uciążliwe. Warto zwrócić uwagę na to, jaki jest charakter osiedla – jest ono nastawione na rodziny z dziećmi czy zapracowanych singli? To będzie wpływało na atmosferę panującą w okolicy, dźwięki dochodzące zza okna i relacje sąsiedzkie. Dlatego wybór miejsca, w jakim zamieszkamy, jest niekiedy ważniejszy niż wybór konkretnego lokalu.

Po drugie – metraż kawalerki

Kawalerka z założenia jest niewielka. Jest jednak spora różnica między lokalem o powierzchni 20 m 2 a takim, którego metraż to 30 m 2. Dodatkowe 10 m 2 sprawi, że kawalerka będzie przestronniejsza, bardziej ustawna i komfortowa. Dostawienie drugiego łóżka w razie przyjazdu gości nie będzie problemem, podobnie jak przechowywanie rzeczy czy swobodne poruszanie się po kuchni. Jest też druga strona medalu…
Osoby kupujące kawalerkę często mają ograniczony budżet – mówi specjalista z firmy Graz Deweloper. – To najczęściej młodzi ludzie, którzy nie dysponują jeszcze znacznym kapitałem. Szukają oszczędności. Każdy dodatkowy metr podnosi cenę mieszkania. W przypadku kawalerek dysproporcje są znaczne: kawalerka 30-metrowa jest o ponad 30% droższa od 20-metrowej. Przy większych mieszkaniach ta dysproporcja nie jest aż tak wyraźna, bo między cenami 90-metrowego i 100-metrowego mieszkania różnica to około 10%.

Po trzecie – Twoje potrzeby i możliwości

Zanim kupisz kawalerkę, musisz zastanowić się dokładnie, czego chcesz i na co Cię stać. Najczęściej te dwie sprawy dzieli przepaść, ale warto dążyć do kompromisu. Jeżeli jesteś typem domatora, dodatkowa przestrzeń będzie dużym plusem. Jeżeli zaś w domu głównie śpisz, jadasz na mieście, a czas spędzasz poza czterema ścianami, duża kawalerka będzie droga – niewspółmiernie do subiektywnej wartości, jaką wniesie do Twojego życia. W takim przypadku lepiej zainwestować w mniejsze mieszkanie w dobrej lokalizacji, która umożliwi Ci sprawną komunikację między ulubionymi miejscami.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.