Artykuł sponsorowany

Czym się kierować podczas wyboru szkoły językowej?

Czym się kierować podczas wyboru szkoły językowej?
Znajomość języków w dzisiejszych czasach jest jednym z najważniejszych wymogów w życiu zawodowym – trudno już wyobrazić sobie pracę na specjalistycznym stanowisku bez przynajmniej podstawowej znajomości języka angielskiego. Im wyższe kompetencje językowe, im więcej języków znamy, tym większe nasze szanse na rynku pracy. Niestety, szkoły publiczne, poza tymi profilowanymi pod kątem edukacji językowej, często nie zapewniają wystarczającej ilości czasu, by uczniowie mogli w pełni zgłębić tajniki obcej gramatyki i poszerzyć swoje słownictwo. Dlatego wiele osób decyduje się na dokształcanie w szkołach językowych. Zanim jednak zdecydujemy się na wybór jednej z nich, warto bliżej zapoznać się z jej ofertą, by mieć gwarancję dobrze zainwestowanego czasu i pieniędzy.

Kadra nauczycielska

Dobre metody zastosowane podczas nauczania języków stanowią połowę sukcesu ucznia. Z tego powodu tak ważne jest sprawdzenie kompetencji lektorów szkół językowych. Zwracajmy uwagę na posiadane przez nich wykształcenie pedagogiczne – sama znajomość języka to za mało, by nauczać, trzeba również wiedzieć w jaki sposób efektywnie przekazywać wiedzę. Drugą kwestią jest staż lektorów w pracy nauczyciela. Doświadczony wykładowca, który zdobywał doświadczenie podczas pracy w szkole publicznej lub na uczelni wyższej jest znacznie lepszym wyborem, niż świeży absolwent studiów filologicznych, który dopiero szlifuje swoje umiejętności praktyczne. Dobrym przykładem doświadczonej kadry są lektorzy pracujący w szkole językowej Makilen, która specjalizuje się w nauczaniu przebywających w Polsce obcokrajowców języka polskiego – każdy z nich posiada co najmniej 10-letnią praktykę, dyplom ukończenia polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studia pedagogiczne.

W grupie czy indywidualnie?

Wybór trybu nauczania to nie tylko kwestia naszego gustu i charakteru – będzie on miał również wpływ na tempo naszego rozwoju i zakres kompetencji. Warto zwrócić uwagę, jakie kursy znajdują się w ofercie wybranej przez nas szkoły. Kursy grupowe są idealne, jeśli chodzi o rozwój zdolności komunikacyjnych – trzonem tego rodzaju zajęć są dyskusje poświęcone różnym tematom, prowadzone w nauczanym języku. Kursy indywidualne są z kolei przeznaczone głównie dla osób, które pragną w stosunkowo szybkim czasie zdobyć wiedzę na temat gramatyki i słownictwa, przygotować się do egzaminu językowego lub nauczyć się praktycznego zastosowania specjalistycznej terminologii.

Metody nauczania

Znajomość języka obejmuje kilka kompetencji – mówienie, pisanie, czytanie oraz słuchanie. Nie wszystkiego można się „wykuć” na pamięć z pomocą podręcznika, dlatego równie cenne jak nauka reguł rządzących gramatyką będą również inne bodźce, takie jak dyskusje, oglądanie filmów, konkursy, lekcje terenowe. Nie tylko urozmaicają one sztywny plan zajęć, ale również wzbudzają pozytywne skojarzenia i bardzo efektywnie rozwijają zdolności komunikacyjne uczniów. Warto sprawdzić, czy w planie nauczania przewidziane są również tego typu atrakcje.

Renoma szkoły i jej lokalizacja

Te czynniki są dla wielu osób podstawą w wyborze szkoły językowej. Największe placówki, usytuowane w dobrych punktach komunikacyjnych cieszą się największą popularnością i z tego powodu dbają u bardzo wysoki poziom świadczonych usług. Wzięcie udziału w organizowanych przez nich kursach z pewnością zaowocuje dobrym wynikiem na maturze czy w certyfikowanym egzaminie językowym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.