24 kwietnia 2017

Kategoria:
Inne

Charakterystyka idealnego stoiska targowego
5 (100%) / 1 głosów

Charakterystyka idealnego stoiska targowego

Jeśli jako firma myślimy o tym, by zaprezentować się szerokiemu gronu klientów lub partnerów, powinniśmy wziąć udział w targach branżowych. Nie unikniemy przy tej okazji konieczności podjęcia pewnych przygotowań. Przede wszystkim powinniśmy zadbać o odpowiednie stoisko, które w czasie targów będzie naszą najlepiej widoczną wizytówką. To właśnie ono w dużej mierze będzie decydować o tym, czy wzbudzimy zainteresowanie odwiedzających targi gości. Jak zdecydować, jakie stoisko będzie dla nas idealne?

Wygląd

Zdecydowanie najważniejszą kwestią w przypadku stoiska targowego jest jego estetyka. To, czy stoisko prezentuje się dobrze, czy nie jest kwestią mocno indywidualną, zależy przede wszystkim od branży w jakiej działamy – rozwiązania sprawdzające się na targach jubilerskich niekoniecznie muszą sprawdzić się na targach ogrodniczych. Zawsze warto zachować pewien umiar w upiększaniu stoiska i trzymać się zasady „jakość, a nie ilość” – przesyt elementów dekoracyjnych może doprowadzić do efektów odwrotnych od zamierzonych. Warto obejrzeć fotorelacje z poprzednich edycji targów w których bierzemy udział i zwrócić uwagę na to, jak wyglądają stoiska konkurencji. Zwykle im bardziej rozpoznawana marka, tym większą uwagę przywiązuje do estetyki swych stoisk, a więc wzorowanie się na nich – w granicach rozsądku – może przynieść oczekiwane skutki.

Funkcjonalność stoiska

Targi to idealna okazja to nawiązania przydatnych kontaktów biznesowych, zaprezentowania się klientom lub przedstawienia swego produktu. Dobrze jest skupić się na jednym z tych zadań i to właśnie pod kątem jego realizacji przygotować nasze stanowisko. W zależności od tego, co chcemy osiągnąć, w stoisku powinny znaleźć się meble, przy których klienci będą mogli zapoznać się z naszą ofertą lub fotele pozwalające przeprowadzić dłuższą rozmowę z potencjalnym partnerem biznesowym. Jeśli dysponujemy multimedialnymi materiałami reklamowymi, dobrze będzie wyposażyć stoisko w sprzęt umożliwiający zaprezentowanie ich. Biorąc pod uwagę te wszystkie czynniki będziemy mogli określić planowane wymiary stoiska oraz ustalić, czy ma mieć ono charakter otwarty, a więc umożliwiać klientom swobodne oglądanie zebranych na nim towarów, czy też znajdzie się w nim kącik zamknięty, przeznaczony do rozmów.

U kogo zamówić stanowisko?

Stanowisko zgodne z naszym opisem powinniśmy zamówić w profesjonalnej firmie, specjalizujących się w realizacji tego typu projektów. Jedną z nich jest Art-Co z Ząbek, działająca na rynku już od ponad 20 lat.