Artykuł sponsorowany

Charakterystyka druku cyfrowego

Charakterystyka druku cyfrowego
Nowoczesne zakłady poligraficzne korzystają z wielu różnych technik druku, a dobór odpowiedniej metody pracy uzależniony jest zawsze od wymagań konkretnego projektu. Przy bardzo dużych nakładach, gdzie najważniejsze jest ograniczenie kosztów realizacji, zwykle stosuje się tradycyjny offset, jednak gdy zależy nam na bardzo dobrej jakości wydruku, a nie potrzebujemy wielu odbitek, najlepszym rozwiązaniem jest druk cyfrowy. Druk cyfrowy znany jest chyba wszystkim, nawet osobom niezwiązanym z branżą poligraficzną. Drukarki cyfrowe wykorzystuje się w popularnych punktach ksero, firmowych biurach, a nawet w domach prywatnych. Olbrzymią zaletą tego rozwiązania jest prostota obsługi urządzeń i możliwość bardzo szybkiego uzyskania odbitek w wysokiej jakości.

Najważniejsze cechy druku cyfrowego

Zdecydowanie najważniejszą cechą charakteryzującą druk cyfrowy, a jednocześnie jego olbrzymią zaletą, jest szybkość uzyskania odbitek, wynikająca ze znacznego skrócenia i ułatwienia procesu technologicznego względem metody offsetowej – wyjaśnia nasz rozmówca z drukarni Studio Edytor w Dzierżoniowie.
Do wykonania odbitek cyfrowych nie jest potrzebne przygotowywanie matrycy, ponieważ dokumenty są drukowane bezpośrednio z pliku, przekazywanego do drukarki z urządzenia cyfrowego. Oznacza to, że druk cyfrowy sprawdzi się np. w sytuacji, gdy potrzebujemy małej ilości dobrych jakościowo odbitek, a przygotowanie formy drukarskiej i całej linii offsetowej okazuje się zbyt czasochłonne i kosztowne. Krótki czas realizacji zleceń cyfrowych to nie jedyna ich zaleta. Kolejną jest możliwość personalizacji projektu bezpośrednio przed dokonaniem wydruku. Do edycji dokumentów cyfrowych wykorzystuje się oprogramowanie komputerowe. Ponieważ nie zachodzi potrzeba przygotowania kolejnych form przy każdej modyfikacji projektu, możliwe jest uzyskanie kliku serii odbitek różniących się np. kilkoma elementami graficznymi, czy szybkie wprowadzenie poprawek bądź aktualizacji treści w kolejnych nakładach.

Druk cyfrowy – tani czy drogi?

Wykorzystanie druku cyfrowego w profesjonalnych zakładach poligraficznych jest uzasadnione właśnie korzyściami, jakie to rozwiązanie daje klientom nastawionym na niewielkie serie materiałów. Choć technologia spotyka się z zarzutem wysokich kosztów zastosowania, jest to oskarżenie na wskroś błędne - opłacalność stosowania druku cyfrowego uzależniona jest od potrzeb danego projektu. Zatem druk cyfrowy jest tani w przypadku, gdy zleceniodawca planuje małe serie i zależy mu na przygotowaniu ich od ręki. Najczęściej technikę cyfrową wykorzystuje się do drukowania niewielkich materiałów reklamowych, takich jak ulotki, plakaty o maksymalnym formacie B3, broszury i katalogi, a także wizytówek. Jeżeli nakład ma przekraczać kilkaset sztuk odbitek w większym formacie, warto wziąć pod uwagę druk offsetowy. Dopiero w takim przypadku możemy zauważyć różnicę w cenie realizacji zlecenia, podczas gdy jakość samych odbitek będzie równie dobra.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.