25 sierpnia 2017

Kategoria:
Inne

Cechy dobrego kierowcy autokaru
5 (100%) / 2 głosów

Cechy dobrego kierowcy autokaru

Posiadanie prawa jazdy kategorii D to nie jedyny wymóg, jaki powinniśmy stawiać kierowcy autokaru. Przewóz osób wiąże się z olbrzymią odpowiedzialnością – za ich bezpieczeństwo i życie. Zastanówmy się, jakie cechy powinien posiadać dobry kierowca, któremu ze spokojem możemy powierzyć przewóz dużej grupy osób, nie martwiąc się o to, czy ich podróż na pewno przebiegnie pomyślnie.

Ponad trzydziestoletnie doświadczenie w branży transportowej nauczyło nas, jak wielkie znaczenie nie tylko bezpieczeństwa, ale także komfortu podróży ma to, kto siedzi za kierownicą autokaru – mówi specjalista z firmy przewozowej Asik.

Dlatego obecnie, zatrudniając naszych kierowców, bierzemy pod uwagę nie tylko formalne kwalifikacje, ale także ich indywidualne predyspozycje i tzw. umiejętności miękkie.

Dobry kierowca na bezpieczną podróż

Każda podróż, bez względu na odległość i czas, jaki zajmie, wiąże się z ryzykiem. Nie każdą sytuację da się przewidzieć. Dlatego w zawodzie kierowcy tak ważna jest zdolność koncentracji, szybki refleks i opanowanie. To zdecydowanie nie zawód dla marzycieli – dobry kierowca zawsze musi być uważny i zdecydowany.

Duże znaczenie ma też jego dojrzałość. Nie chodzi tu bynajmniej o wiek (choć doświadczenie również jest zaletą), ale o podejście do wykonywanej pracy. Dobry kierowca ma świadomość odpowiedzialności, jaką bierze na siebie wyruszając w trasę autokarem pełnych pasażerów.

Nie ma tu miejsca na popisy prędkości czy ryzykowne manewry. Dobry kierowca zawsze musi mieć na uwadze przede wszystkim dobro swoich pasażerów, dlatego w codziennej pracy zawsze musi być bardzo ostrożny. Niedopuszczalna jest także skłonność do alkoholu. Wyruszający w trasę kierowca musi być trzeźwy i wypoczęty, toteż na zakrapianą imprezę nie powinien pozwalać sobie nawet na 2 dni przed wyjazdem.

Przyjazny kierowca autokaru

Zawód kierowcy autokaru nie ogranicza się do samego prowadzenia pojazdu, kontakt z ludźmi jest tutaj nieunikniony. Bardzo często spotykamy się z historiami o naburmuszonych, nieuprzejmych kierowcach, ale w ceniących się firmach przewozowych nie ma miejsca na takie ekscesy.

Dobry kierowca autokaru musi oczywiście być skoncentrowany na jeździe, nie oznacza to jednak, że może ignorować pasażerów, będących przecież jego klientami. Toteż musi być czujny i wrażliwy na ich potrzeby. Jest to szczególnie ważne podczas dalekich tras, zwłaszcza, jeśli na pokładzie autobusu są dzieci.

Niekiedy rzeczywistość wymusza nieplanowane postoje, spowodowane np. chorobą lokomocyjną pasażerów, czy nagłą potrzebą skorzystania z toalety. W takich sytuacjach kierowca nie powinien robić problemów i zatrzymać się, a jeśli nie jest to możliwe (np. na autostradzie), cierpliwie wyjaśnić, dlaczego zwleka ze zjazdem z drogi.

Jak widać, nie tak łatwo być dobrym kierowcą. Do powodzenia w tym zawodzie konieczne są nie tylko odpowiednie uprawnienia, ale też doskonała forma psychiczna i fizyczna oraz pogodne usposobienie.