Artykuł sponsorowany

Billboard jako forma reklamy

Billboard jako forma reklamy
Reklama zewnętrzna przybiera wiele rozmaitych form dostosowanych do prezentowania w różnych przestrzeniach. Tą, która zyskała dużą popularność i na dobre zagościła w naszych miastach oraz przy drogach, jest billboard. Czym charakteryzuje się taka postać reklamy zewnętrznej, jakie ma zalety i w jaki sposób możesz wykorzystać je w swoim biznesie? Poznaj billboardy i zrób z nich użytek!

Billboardy – charakterystyka, rodzaje

Billboard to wielkoformatowy nośnik reklamowy przeznaczony do prezentowania przekazów marketingowych w postaci płaskich wydruków. Billboardy mogą być mocowane do budynków albo stawiane niezależnie na słupach i innych konstrukcjach nośnych. Billboardy mogą mieć różne rozmiary. W Polsce najczęściej można spotkać tablice o powierzchniach: 12, 18, 36 i 48 m 2. Mniejsze warianty billboardów stosuje się w zamkniętych przestrzeniach, np. w metrze, gdzie korzysta się z formatu o powierzchni 6 m 2. W użyciu są także billboardy znacznie większe, sięgające nawet 300 m 2. To tak zwane megaboardy. Są one mocowane na ścianach budynków. Billboardy mogą występować w formatach o niestandardowych rozmiarach i proporcjach. To pozwala dostosowywać nośnik do wymogów mniej typowych kampanii reklamowych i dodatkowo się wyróżnić. Innym sposobem na to, aby billboard przykuwał uwagę niezależnie od pory dnia, jest podświetlenie. Może być ono montowane w dolnej części konstrukcji mocującej albo za tablicą – w tym drugim przypadku cała kreacja reklamowa jest oświetlona równomiernie, co sprzyja jej czytelności i podnosi walory estetyczne. Realizacją billboardów zajmuje się Brokers Media.

Billboard – w jakich sytuacjach się sprawdzi?

Billboardy cieszą się popularnością, ponieważ sprawdzają się w różnorodnych kampaniach reklamowych i skutecznie docierają do odbiorców. Nie sposób je przeoczyć. Dzięki lokowaniu w miejscach o dużym natężeniu ruchu jeden billboard oddziałuje na wiele osób, a ponieważ wiele z nich przemierza codziennie tę samą drogę, reklama może wywrzeć trwały wpływ na widza, utrwalając i wzmacniając wizerunek marki w jego świadomości. Billboardy sprawdzają się w przypadku lokalnych kampanii. Dzięki ich osadzeniu w przestrzeni miejskiej mogą kierować odbiorców wprost do twojej firmy, nawiązywać do znanych miejscowo wydarzeń, a także pełnić funkcje drogowskazów – to ostatnie jest szczególnie często wykorzystywane w przypadku billboardów lokowanych wzdłuż tras. Billboardy umożliwiają też przeprowadzenie dużych, rozproszonych kampanii, także na skalę kraju. Wynajęcie wielu powierzchni i umieszczenie na nich dopełniających się kreacji reklamowych sprawia, że billboardy są bardziej zaskakujące, zwracają uwagę i mają większą siłę oddziaływania nie tylko dlatego, że jest ich więcej, ale też dlatego, że można przekazać szerszą treść w jednej kampanii.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.