reklama-zewnetrzna
7 września 2018

Kategoria:
Inne

Billboard jako forma reklamy
5 (100%) / 1 głosów

Billboard jako forma reklamy

Reklama zewnętrzna przybiera wiele rozmaitych form dostosowanych do prezentowania w różnych przestrzeniach. Tą, która zyskała dużą popularność i na dobre zagościła w naszych miastach oraz przy drogach, jest billboard. Czym charakteryzuje się taka postać reklamy zewnętrznej, jakie ma zalety i w jaki sposób możesz wykorzystać je w swoim biznesie? Poznaj billboardy i zrób z nich użytek!

Billboardy – charakterystyka, rodzaje

Billboard to wielkoformatowy nośnik reklamowy przeznaczony do prezentowania przekazów marketingowych w postaci płaskich wydruków. Billboardy mogą być mocowane do budynków albo stawiane niezależnie na słupach i innych konstrukcjach nośnych.

Billboardy mogą mieć różne rozmiary. W Polsce najczęściej można spotkać tablice o powierzchniach: 12, 18, 36 i 48 m2. Mniejsze warianty billboardów stosuje się w zamkniętych przestrzeniach, np. w metrze, gdzie korzysta się z formatu o powierzchni 6 m2. W użyciu są także billboardy znacznie większe, sięgające nawet 300 m2. To tak zwane megaboardy. Są one mocowane na ścianach budynków.

Billboardy mogą występować w formatach o niestandardowych rozmiarach i proporcjach. To pozwala dostosowywać nośnik do wymogów mniej typowych kampanii reklamowych i dodatkowo się wyróżnić.

Innym sposobem na to, aby billboard przykuwał uwagę niezależnie od pory dnia, jest podświetlenie. Może być ono montowane w dolnej części konstrukcji mocującej albo za tablicą – w tym drugim przypadku cała kreacja reklamowa jest oświetlona równomiernie, co sprzyja jej czytelności i podnosi walory estetyczne. Realizacją billboardów zajmuje się Brokers Media.

Billboard – w jakich sytuacjach się sprawdzi?

Billboardy cieszą się popularnością, ponieważ sprawdzają się w różnorodnych kampaniach reklamowych i skutecznie docierają do odbiorców. Nie sposób je przeoczyć. Dzięki lokowaniu w miejscach o dużym natężeniu ruchu jeden billboard oddziałuje na wiele osób, a ponieważ wiele z nich przemierza codziennie tę samą drogę, reklama może wywrzeć trwały wpływ na widza, utrwalając i wzmacniając wizerunek marki w jego świadomości.

Billboardy sprawdzają się w przypadku lokalnych kampanii. Dzięki ich osadzeniu w przestrzeni miejskiej mogą kierować odbiorców wprost do twojej firmy, nawiązywać do znanych miejscowo wydarzeń, a także pełnić funkcje drogowskazów – to ostatnie jest szczególnie często wykorzystywane w przypadku billboardów lokowanych wzdłuż tras.

Billboardy umożliwiają też przeprowadzenie dużych, rozproszonych kampanii, także na skalę kraju. Wynajęcie wielu powierzchni i umieszczenie na nich dopełniających się kreacji reklamowych sprawia, że billboardy są bardziej zaskakujące, zwracają uwagę i mają większą siłę oddziaływania nie tylko dlatego, że jest ich więcej, ale też dlatego, że można przekazać szerszą treść w jednej kampanii.