Artykuł sponsorowany

Karta menu - wizytówka Twojej restauracji

Karta menu - wizytówka Twojej restauracji
Karta z menu restauracji jest wizytówką lokalu. Klient, trzymając ją w ręku powinien mieć poczucie, że ma przed sobą nie tylko przedmiot użytkowy, ale także małe dzieło sztuki, które zachęca do złożenia zamówienia i idealnie pasuje do miejsca, w którym się znajduje. Dlatego restauratorzy i menedżerowie lokali gastronomicznych, tworząc menu, stają przed nie lada dylematem. Spróbujmy przeanalizować jaka powinna być idealna karta menu.

Nie oceniamy po okładce, ale…

Dobrze jeśli na okładce umieszczona jest nazwa lub wyraźne logo restauracji, a na pierwszej stronie zdjęcie lub informacje dotyczące szefa kuchni, ewentualnie właściciela. Elementy te pozwalają utrwalić wizerunek restauracji w świadomości klienta i wypromować jej markę. Pożądane informacje to również godziny i dni otwarcia lokalu. Karta dań powinna być dopasowana do stylistyki i charakteru lokalu. Jeżeli mamy do czynienia z miejscem, w którym można napić się piwa i obejrzeć mecz – styl menu będzie mniej formalny. W lokalu, w którym króluje minimalizm, także menu nie może być zbyt krzykliwe. Klient musi mieć poczucie integralności karty z restauracją, a także profesjonalnego podejścia restauratorów, którzy dbają o każdy najmniejszy szczegół, także o kartę menu.

Wygoda użytkowania i uporządkowana zawartość

Karta dań nie powinna przytłaczać klienta ani swoją wielkością, ani nadmiarem informacji wewnątrz. Po otrzymaniu menu, oczom klienta powinna ukazać się uporządkowana i przejrzysta treść, w której nie będzie czuł się zagubiony. Należy zadbać o odpowiednią czcionkę, czytelną dla wszystkich klientów. Niewybaczalne są błędy ortograficzne, stylistyczne, interpunkcyjne, czy też błędy w tłumaczeniach, jeśli menu skierowane jest również do gości zagranicznych. Co istotne, dania powinny być pogrupowane i uszeregowane w kolejności zamawiania, tzn. na początku są to przystawki, następnie zupy, dania główne (tu również podział, np. na rodzaje mięs, dania bezmięsne), dodatki, desery, napoje. W obrębie poszczególnych grup, dania wymieniane są od najtańszego do najdroższego. Ważnym wymogiem jest również zamieszczenie gramatury serwowanego dania. Grupy dań powinny być wyróżnione, a same dania warto opatrzyć krótkimi opisami.

Estetyka i trwałość

Wszystkie wymienione powyżej atrybuty karty dań muszą być podporządkowane zasadom estetyki i trwałości. Cóż nam po wspaniałej karcie, która po jednej wizycie kilkuosobowej grupy klientów będzie do wyrzucenia. Dlatego niezwykle ważne jest, aby kart były starannie wykonane i ponadprzeciętnie odporne na zużycie. Firma Decorest z Wałbrzycha, która jest producentem kart menu dla restauracji, proponuje swoim klientom m.in. karty wyposażone w koszulki krystaliczne, które w razie potrzeby można wymieniać. Jak mówi ekspert z firmy:
Zdajemy sobie sprawę  z tego, że wyposażenie restauracji jest bardzo często jej wizytówką. Dlatego też dużą uwagę zwracamy na jakość oferowanych produktów i solidne wykonanie, aby mogły służyć naszym klientom jak najdłużej.
Doświadczenie restauratorzy i menedżerzy wiedzą, że prawidłowo skomponowana i zaprojektowana karta dań odzwierciedla jakość ich lokalu oraz zaangażowanie w tworzenie tego miejsca i może sprawić, że klienci na sam jej widok wręcz poczują się głodni.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.