karta menu
24 maja 2018

Kategoria:
Gastronomia

Jak stworzyć dobrą kartę menu w restauracji?
5 (100%) / 1 głosów

Jak stworzyć dobrą kartę menu w restauracji?

Karta menu w restauracji jest wizytówką naszego lokalu i może sprawić, że klienci będą z przyjemnością do nas wracać. Dobra karta musi charakteryzować się wieloma cechami i spełniać kilka podstawowych wymogów. Powinna być przemyślana, a czytanie jej musi sprawiać przyjemność i wzbudzać zainteresowanie.

Jak uniknąć błędów przy tworzeniu karty? Czym powinno wyróżniać się odpowiednio skomponowane menu? Sprawdź, jak stworzyć dobrą kartę, która przyciągnie klientów.

Podstawowe informacje zawarte w karcie

Okładka naszego menu powinna zawierać nazwę restauracji, oraz jej logo. Zamieśćmy również dni i godziny otwarcia restauracji. Warto także umieścić w karcie imię i nazwisko, oraz zdjęcie szefa kuchni. Wzbudzi to zaufanie naszych klientów.

Od strony technicznej…

Menu powinno być jasne i przejrzyste, dlatego po musimy zadbać o odpowiednią wielkość i rodzaj czcionki – tak, aby karta była czytelna. Dobrze jest też zachować pewne odstępy między potrawami.  Przy poszczególnych daniach warto jest umieścić ich zdjęcie, oraz przygotować krótki opis składników, z których są tworzone. Należy umieścić także informację, o gramaturze sprzedawanych dań. Wygląd karty powinien być zgodny ze stylem lokalu.

Restauracja powinna tworzyć spójną całość, zaczynając od mebli i wystroju wnętrza, poprzez dobór odpowiedniej karty, na właściwie skomponowanym menu kończąc – mówi przedstawiciel firmy Decorest z Wałbrzycha oferującej eleganckie dodatki do restauracji.

Ważne jest także, aby regularnie kontrolować, czy karty nie są zniszczone, musimy również dbać o ich czystość, ponieważ są one wizytówką naszej restauracji.

Ilość i rodzaj potraw

Karta menu w restauracji powinna być krótka. Nie możemy umieszczać w niej zbyt wielu potraw. Niewielka ilość dań sugeruje, że są one przygotowywane ze świeżych składników. Aby skrócić długość menu, można wykreślić te dania, które rzadko się sprzedają, oraz te, które są najmniej charakterystyczne dla naszego lokalu i nie wyróżniają się niczym szczególnym.

Niezwykle ważne jest, aby nasza restauracja specjalizowała się tylko w jednym rodzaju kuchni. Ma to na celu nie tylko sprawienie, że stanie się ona charakterystyczna, ale także zyska na wiarygodności – rzadko kiedy szef kuchni jest ekspertem w kilku różnych typach kuchni. Nie sprawdzi się więc menu, w którym umieścimy zarówno pizzę, jak i sushi.  Zwróćmy też dużą uwagę na to, aby potrawy przez nas serwowane były zgodne ze stylem i wystrojem restauracji, a także miejscem, w którym się znajduje. Pozwoli nam to między innymi na używanie miejscowych, łatwo dostępnych produktów. Turyści bardzo cenią regionalizm, dlatego  nadmorskie potrawy w górach, czy wykwintne dania z owoców morza w przydrożnej smażalni nie będą dobrym pomysłem.

Możemy jednak zadbać o różnorodność serwowanych dań, tak, aby każdy klient mógł wybrać coś dla siebie. Niech potrawy będą zarówno wegetariańskie, dietetyczne i rybne oraz  mięsne i syte, dla osób, które nie liczą kalorii.