Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Techniczne możliwości aplikacji B2B
Internetowe platformy handlowe B2B tylko z pozoru są bardzo podobne do sklepów online wykorzystywanych przez sektor B2C. Podczas gdy sklepy internetowe z ofertą dla klientów indywidualnych mają za zadanie przede wszystkim zautomatyzować wszystkie procesy w celu ich usprawnienia i obniżenia kosztów, aplikacje B2B muszą pełnić wszystkie te funkcje, a dodatkowo ułatwić utrzymanie długofalowej i satysfakcjonującej relacji biznesowej.
Choć ilość transakcji realizowanych za pośrednictwem detalicznych sklepów online jest bardzo duża, zakupy w hurtowniach internetowych opiewają zwykle na znacznie większe kwoty. Ceny produktów zgromadzonych jednorazowo w koszyku klienta biznesowego skłaniają sprzedawców do większego zaangażowania w skuteczną i satysfakcjonującą dla nabywcy współpracę z hurtownią. Aplikacje B2B muszą więc ułatwiać sprzedawcy pielęgnowanie relacji biznesowych.
Wygodne transakcje biznesowe
Platforma CStore Pro B2B jest świetnym przykładem aplikacji, która usprawnia funkcjonowanie internetowej sprzedaży hurtowej, umożliwiając z jednej strony pełną automatyzację składania zamówień, z drugiej zaś – indywidualne ofertowanie. Na początek przyjrzyjmy się technicznym możliwościom aplikacji w jej podstawowym zastosowaniu, istotnym z punktu widzenia klienta hurtowni.
Osoba odwiedzająca witrynę hurtowni internetowej, szuka przede wszystkim informacji na temat dostępności i cen interesujących ją produktów. Zanim klient zdecyduje się na zakupy u konkretnego dostawcy, zwykle porównuje oferty różnych hurtowni. Konieczność logowania się na stronie sprzedawcy w celu zapoznania się z ofertą jest jednym z czynników decydujących o opuszczeniu sklepu internetowego przez potencjalnego klienta. Dlatego platformy sprzedażowe, które mają za zadanie pozyskiwać nowych klientów, powinny umożliwiać przeglądanie katalogów również niezalogowanym gościom na stronie.
Klientowi, który zdecydował się na złożenie zamówienia, warto maksymalnie ułatwić proces zakupów. Im mniej czynności musi wykonać kupujący i im jaśniej przedstawione są zasady współpracy, tym mniejsze ryzyko porzucenia koszyka – podpowiada nasz rozmówca z CStore Sp. z o.o. Wszystkie etapy od wyboru rodzaju i ilości produktu, przez wybór sposobu dostawy, aż po płatność, powinny być jak najprostsze, a jednocześnie bezpieczne.
W przypadku klientów biznesowych bardzo ważne jest udostępnianie historii zamówień oraz bazy dokumentów sprzedażowych. Pamiętajmy, że dla pracowników zaopatrzenia w przedsiębiorstwie klienta ważna jest możliwość stałego podglądu listy zamówień z informacją o etapie realizacji oraz faktur wraz ze statusem lub terminem płatności.
Indywidualna obsługa klienta biznesowego
Współpraca biznesowa nie może w pełni opierać się na procesach automatycznych, jednak platforma e-commerce wciąż może ułatwić komunikację z klientami. Po pierwsze, zalogowany klient zyskuje możliwość kontaktu bezpośrednio z przypisanym do jego obsługi handlowcem. Komunikacja za pośrednictwem platformy pozwala szybciej znajdować odpowiedzi na pytania klienta i rozwiązywać ewentualne problemy.
Po drugie, wgląd w historię zamówień klienta i analiza jego zachowań zakupowych, pozwala handlowcom przygotowywać zindywidualizowane oferty, promocje i propozycje programów lojalnościowych. Niesamowitym ułatwieniem dla obu stron transakcji jest możliwość składania zamówień cyklicznych, gdzie każdy kolejny zakup odbywa się automatycznie w określonych odstępach czasu.
Jak widać, nowoczesne aplikacje B2B, integrowane z systemami ERP i CRM działającymi już w organizacji, otwierają szerokie możliwości zarówno przed hurtownikami, jak i odbiorcami, którzy decydują się na zakupy dla firmy drogą internetową. Jeśli w twojej hurtowni wciąż brak takiego rozwiązania, koniecznie weź pod uwagę jego wdrożenie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana