Artykuł sponsorowany

Techniczne możliwości aplikacji B2B

Techniczne możliwości aplikacji B2B

Internetowe platformy handlowe B2B tylko z pozoru są bardzo podobne do sklepów online wykorzystywanych przez sektor B2C. Podczas gdy sklepy internetowe z ofertą dla klientów indywidualnych mają za zadanie przede wszystkim zautomatyzować wszystkie procesy w celu ich usprawnienia i obniżenia kosztów, aplikacje B2B muszą pełnić wszystkie te funkcje, a dodatkowo ułatwić utrzymanie długofalowej i satysfakcjonującej relacji biznesowej.

Choć ilość transakcji realizowanych za pośrednictwem detalicznych sklepów online jest bardzo duża, zakupy w hurtowniach internetowych opiewają zwykle na znacznie większe kwoty. Ceny produktów zgromadzonych jednorazowo w koszyku klienta biznesowego skłaniają sprzedawców do większego zaangażowania w skuteczną i satysfakcjonującą dla nabywcy współpracę z hurtownią. Aplikacje B2B muszą więc ułatwiać sprzedawcy pielęgnowanie relacji biznesowych.

Wygodne transakcje biznesowe

Platforma CStore Pro B2B jest świetnym przykładem aplikacji, która usprawnia funkcjonowanie internetowej sprzedaży hurtowej, umożliwiając z jednej strony pełną automatyzację składania zamówień, z drugiej zaś – indywidualne ofertowanie. Na początek przyjrzyjmy się technicznym możliwościom aplikacji w jej podstawowym zastosowaniu, istotnym z punktu widzenia klienta hurtowni.

Osoba odwiedzająca witrynę hurtowni internetowej, szuka przede wszystkim informacji na temat dostępności i cen interesujących ją produktów. Zanim klient zdecyduje się na zakupy u konkretnego dostawcy, zwykle porównuje oferty różnych hurtowni. Konieczność logowania się na stronie sprzedawcy w celu zapoznania się z ofertą jest jednym z czynników decydujących o opuszczeniu sklepu internetowego przez potencjalnego klienta. Dlatego platformy sprzedażowe, które mają za zadanie pozyskiwać nowych klientów, powinny umożliwiać przeglądanie katalogów również niezalogowanym gościom na stronie.

Klientowi, który zdecydował się na złożenie zamówienia, warto maksymalnie ułatwić proces zakupów. Im mniej czynności musi wykonać kupujący i im jaśniej przedstawione są zasady współpracy, tym mniejsze ryzyko porzucenia koszyka – podpowiada nasz rozmówca z CStore Sp. z o.o. Wszystkie etapy od wyboru rodzaju i ilości produktu, przez wybór sposobu dostawy, aż po płatność, powinny być jak najprostsze, a jednocześnie bezpieczne.

W przypadku klientów biznesowych bardzo ważne jest udostępnianie historii zamówień oraz bazy dokumentów sprzedażowych. Pamiętajmy, że dla pracowników zaopatrzenia w przedsiębiorstwie klienta ważna jest możliwość stałego podglądu listy zamówień z informacją o etapie realizacji oraz faktur wraz ze statusem lub terminem płatności.

Indywidualna obsługa klienta biznesowego

Współpraca biznesowa nie może w pełni opierać się na procesach automatycznych, jednak platforma e-commerce wciąż może ułatwić komunikację z klientami. Po pierwsze, zalogowany klient zyskuje możliwość kontaktu bezpośrednio z przypisanym do jego obsługi handlowcem. Komunikacja za pośrednictwem platformy pozwala szybciej znajdować odpowiedzi na pytania klienta i rozwiązywać ewentualne problemy.

Po drugie, wgląd w historię zamówień klienta i analiza jego zachowań zakupowych, pozwala handlowcom przygotowywać zindywidualizowane oferty, promocje i propozycje programów lojalnościowych. Niesamowitym ułatwieniem dla obu stron transakcji jest możliwość składania zamówień cyklicznych, gdzie każdy kolejny zakup odbywa się automatycznie w określonych odstępach czasu.

Jak widać, nowoczesne aplikacje B2B, integrowane z systemami ERP i CRM działającymi już w organizacji, otwierają szerokie możliwości zarówno przed hurtownikami, jak i odbiorcami, którzy decydują się na zakupy dla firmy drogą internetową. Jeśli w twojej hurtowni wciąż brak takiego rozwiązania, koniecznie weź pod uwagę jego wdrożenie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.