Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak wejść na rynek chiński? Porady dla przedsiębiorców
Eksport do Chin – czy to realny pomysł?
Chiny, przez wiele lat postrzegane przede wszystkim jako największy producent tanich towarów, obecnie w wyniku przemian społecznych i gospodarczych coraz mocniej wchodzą w rolę konsumenta. Wyraźny wzrost dochodów na mieszkańca zachęca do eksperymentów w temacie nowinek produktowych z Zachodu – opowiada nasz rozmówca z przedsiębiorstwa IDEUM Przybylscy sp. j.Głównym towarem eksportowym do Chin są produkty żywnościowe. Choć w diecie mieszkańców Państwa Środka niełatwo znaleźć kawę czy wyroby mleczne, to przy zmieniających się upodobaniach żywieniowych również na takie towary istnieje popyt na tamtejszym rynku. Chińczycy są ciekawi egzotycznych dla nich dań z Europy, a wysokiej jakości produkty polskie mają szansę zdobyć uznanie wśród konsumentów. Ale jak skutecznie wejść na chiński rynek?
Podbój chińskiego rynku – jak się do niego przygotować?
Wprowadzanie własnych produktów na rynek zagraniczny zawsze wymaga drobiazgowych przygotowań. Nawet jeśli posiadasz najwyższej klasy towary, przed rozpoczęciem eksportu musisz upewnić się, że takie posunięcie będzie opłacalne. Pierwszym krokiem będzie więc przygotowanie oferty odpowiedniej na rynek chiński pod względem produktowym i cenowym. Analiza cenowa to jeden z najważniejszych momentów aby rozstrzygnąć, czy warto zająć się eksportem do ChRL szczególnie na rynku tak atrakcyjnym dla dostawców z całego świata. Kiedy podejmiesz ostateczną decyzję o rozpoczęciu eksportu do Chin i ustalisz ceny produktów, będziesz musiał znaleźć potencjalnych odbiorców i nawiązać z nimi relacje biznesowe. Odbiorca hurtowy, który zajmie się sprzedażą detaliczną na terenie Chin z całą pewnością ułatwi dystrybucję na lokalnym rynku. Jak widać, wejście na rynek chiński to dla polskiego przedsiębiorcy nie lada wyzwanie. Dlatego dobrym pomysłem przy realizacji takiego planu jest skorzystanie z pomocy pośrednika. Firmy tego typu zajmują się analizami biznesowymi chińskiego rynku, pomagają nawiązać kontakty z lokalnymi firmami, a nawet przygotować się do uczestnictwa w targach branżowych w Azji.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana