Artykuł sponsorowany

Jak wejść na rynek chiński? Porady dla przedsiębiorców

Jak wejść na rynek chiński? Porady dla przedsiębiorców
Mówiąc o Chinach w kontekście biznesu, najczęściej myślimy o zakrojonym na szeroką skalę imporcie tanich ubrań, drobnej elektroniki i wielu innych przedmiotów produkowanych w Państwie Środka, które wprost zalewają rynek europejski. Jednak warto zauważyć, że szczególnie w ostatnich latach  Chińska Republika Ludowa stała się ważnym rynkiem zbytu, zwłaszcza dla polskich produktów żywnościowych.

Eksport do Chin – czy to realny pomysł?

Chiny, przez wiele lat postrzegane przede wszystkim jako największy producent tanich towarów, obecnie w wyniku przemian społecznych i gospodarczych coraz mocniej wchodzą w rolę konsumenta. Wyraźny wzrost dochodów na mieszkańca zachęca do eksperymentów w temacie nowinek produktowych z Zachodu – opowiada nasz rozmówca z przedsiębiorstwa IDEUM Przybylscy sp. j. 
Głównym towarem eksportowym do Chin są produkty żywnościowe. Choć w diecie mieszkańców Państwa Środka niełatwo znaleźć kawę czy wyroby mleczne, to przy zmieniających się upodobaniach żywieniowych również na takie towary istnieje popyt na tamtejszym rynku. Chińczycy są ciekawi egzotycznych dla nich dań z Europy, a wysokiej jakości produkty polskie mają szansę zdobyć uznanie wśród konsumentów.  Ale jak skutecznie wejść na chiński rynek?

Podbój chińskiego rynku – jak się do niego przygotować?

Wprowadzanie własnych produktów na rynek zagraniczny zawsze wymaga drobiazgowych przygotowań. Nawet jeśli posiadasz najwyższej klasy towary, przed rozpoczęciem eksportu musisz upewnić się, że takie posunięcie będzie opłacalne. Pierwszym krokiem będzie więc przygotowanie oferty odpowiedniej na rynek chiński pod względem produktowym i cenowym.  Analiza cenowa to jeden z najważniejszych momentów aby rozstrzygnąć, czy warto zająć się eksportem do ChRL szczególnie na rynku tak atrakcyjnym dla dostawców z całego świata. Kiedy podejmiesz ostateczną decyzję o rozpoczęciu eksportu do Chin i ustalisz ceny  produktów, będziesz musiał znaleźć potencjalnych odbiorców i nawiązać z nimi relacje biznesowe. Odbiorca hurtowy, który zajmie się sprzedażą detaliczną na terenie Chin z całą pewnością ułatwi dystrybucję na lokalnym rynku. Jak widać, wejście na rynek chiński to dla polskiego przedsiębiorcy nie lada wyzwanie. Dlatego dobrym pomysłem przy realizacji takiego planu jest skorzystanie z pomocy pośrednika. Firmy tego typu zajmują się analizami biznesowymi chińskiego rynku, pomagają nawiązać kontakty z lokalnymi firmami, a nawet przygotować się do uczestnictwa w targach branżowych w Azji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.