szerokopasmowy-internet
26 września 2016

Kategoria:
Elektronika

Zalety posiadania szerokopasmowego Internetu w firmie
5 (100%) / 1 głosów

Zalety posiadania szerokopasmowego Internetu w firmie

Jak wynika z danych statystycznych GUS, w 2013 roku już niemal 95% polskich przedsiębiorców posiadało szerokopasmowy dostęp do internetu. Większość firm używa przede wszystkim stałego połączenia z internetem, jednak coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się również na korzystanie z połączeń mobilnych.

Polscy przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę z korzyści, jakie niesie dla firmy dostęp do internetu i wciąż poszukują nowych sposobów wykorzystywania sieci do podnoszenia wyników swojej działalności – mówi ekspert z Acnet Sp. z o.o.

Jakość połączenia z Internetem

Zastanawiając się nad możliwościami wykorzystywania internetu w działalności gospodarczej nie wolno pomijać aspektu, jakim jest jakość zastosowanych łączy. Jest to kwestia szczególnie istotna w przypadku wysoko wyspecjalizowanych przedsiębiorstw, które wykorzystują zaawansowane funkcje i narzędzia informatyczne. W takich firmach stabilne łącze o wysokiej przepustowości jest więc koniecznością, w związku z czym najlepszym rozwiązaniem jest tu internet szerokopasmowy.

Szybka komunikacja

Podstawową korzyścią płynącą z podłączenia internetu w firmie jest możliwość błyskawicznej komunikacji. Poczta elektroniczna, komunikatory czy możliwość transmisji na żywo dają niesamowite możliwości porozumiewania się z klientami, ale także współpracownikami czy potencjalnymi kontrahentami.

Praktyczne wykorzystanie tych możliwości w biznesie przejawia się np. w dokonywaniu transakcji B2B na odległość, sprzedaży detalicznej produktów i usług bez konieczności inwestowania w bezpośrednią obsługę klienta, ale także możliwości tworzenia wirtualnych zespołów i zdalnego zarządzania ich pracą.

Internet a budowa marki

Dostęp do internetu oraz świadome, celowe wykorzystywanie jego możliwości do dla przedsiębiorców olbrzymia szansa na skuteczną promocję i budowanie swojego wizerunku wśród konsumentów. Posiadanie własnej strony internetowej czy prowadzenie profili na portalach społecznościowych pozwala na skuteczne docieranie do szerokiej rzeszy klientów przy minimalnych nakładach finansowych – zauważa nasz rozmówca z Acnet Sp. z o.o.

Internet w zarządzaniu firmą

Jak wspomnieliśmy wcześniej, internet otwiera przed przedsiębiorcami nowe możliwości organizacji oraz kontroli pracy. Obecnie wiele firm korzysta z rozmaitych wewnętrznych systemów zarządzania nie tylko zespołami, a także produktami dostępnymi w ofercie, sprzedażą i zakupami i całą niezbędną dokumentacją.

Ponieważ postęp cyfryzacji dotyczy nie tylko prywatnych przedsiębiorstw, komunikacja internetowa ułatwia także zarządzanie finansami i podatkami firmy, pozwalając m.in. na kontakty z e-administracją publiczną.